Přehled uzavírek v Litoměřicích: Uzavírky se blíží. Litoměřice čekají těžké časy

Opravy se dotknou především devíti mostů a mostků, nejnáročnější bude demolice starého a výstavba nového železničního mostu přes Labe. Součástí zakázky za 320 milionů korun je však i přestavba stanice Lovosice závod. Hlavním cílem je zvýšit na trati rychlost vlaků.

Hotovo? Ještě letos

„Rekonstrukce má začít tento měsíc a potrvá do konce letošního roku," potvrdil mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), která je investorem stavby, Marek Illiáš. Podle jeho slov se rychlost vlaků po generální opravě trati zvýší na 80, místy i na 90 kilometrů za hodinu. Nyní tudy vlaky projíždějí padesátkou, na železničním mostě přes řeku je kvůli jeho špatnému technickému stavu rychlost snížená dokonce na 30 kilometrů za hodinu.

„Cílem záměru je zvýšit traťovou rychlost, tím zkrátit jízdní dobu mezi stanicemi Lovosice Žalhostice a dosáhnout větší konkurenceschopnosti vlakové dopravy k ostatním přepravním službám. Realizací záměru také dojde k navýšení bezpečnosti provozu na trati," stojí v oznámení záměru SŽDC.

Vlaky, kterých po trati dnes projede 72 denně, by se tak do budoucna měly křížit až na horním nádraží v Litoměřicích, nikoli v Žalhosticích, jako je tomu dosud.

DO ŠROTU půjde železniční most, který už desítky let spojuje břehy Labe u Lovosic a Žalhostic. Po novém mostě, který má být totožný, budou vlaky jezdit rychleji.

Náročné práce, především na výměně mostních konstrukcí, si však vyžádají nepřetržitou výluku. „Přesný termín uzavření trati zatím nejsme schopni říct. Cestující budou v předstihu informováni," ujistil Illiáš. Podle mluvčí Českých drah, které dopravu na trati zajišťují, Radky Pistoriusové by ale výluka měla začít ve druhé polovině srpna. Potrvá 90 dní.

Součástí rozsáhlé rekonstrukce je oprava celkem devíti mostních objektů mezi oběma obcemi. Patří mezi ně most přes Modlu, přes silnici I/15, čtyři přemostění nad Lovochemií, most přes řeku Labe nebo most přes trať a silnici v Žalhosticích.

„Most přes Labe bude kompletně rozebrán a sešrotován, celá jeho ocelová konstrukce bude nahrazená novou. Nový most však bude naprosto totožný jako ten dosavadní," popsal Marek Illiáš ze SŽDC.

Práce také zahrnují úpravy železničního svršku a spodku, přeložky kabelů, ale například i přestavbu stanice Lovosice závod. Ta se mimo jiné dočká zcela nového osvětlení a zámkové dlažby.

DO ŠROTU půjde železniční most, který už desítky let spojuje břehy Labe u Lovosic a Žalhostic. Po novém mostě, který má být totožný, budou vlaky jezdit rychleji.

Ještě před zahájením výluky zhotovitel připraví jednotlivá staveniště. V mostárně sestaví ocelové konstrukce a staveništní prefabrikáty. Po zahájení výluky dělníci opraví spodní stavby mostů, odstraní stávající nosné konstrukce a nahradí je novými.

Ve stejné době má ale rekonstrukcí procházet i litoměřické horní nádraží. Také za ní SŽDC zaplatí zhruba 300 milionů korun. O tom, jak a kudy pojedou náhradní autobusy, se ještě bude jednat.

Místo vlaků autobusy

„Náhradní autobusovou dopravu řešíme ve spolupráci s Ústeckým krajem. Společné jednání je naplánováno na začátek května. Budou se řešit jak trasy náhradních autobusů, tak výlukový jízdní řád, aby bylo zajištěno co nejvíce přípojných vazeb," informovala Radka Pistoriusová.

Podle jejích slov vlaky na litoměřické nádraží v době rekonstrukce nebudou moci zajíždět. Autobusy tedy budou nejspíš jezdit mezi Lovosicemi a nějakou ze zastávek či stanic za Litoměřicemi.