Do té doby poklidnou sobotu 16. listopadu 2019 u Křešic na Litoměřicku narušil pád letounu. Pilot přehlédl elektrické vedení a po kolizi se zřítil do řeky Labe.

Letoun byl nárazem těžce poškozen, došlo k odtržení zadní části trupu včetně řídících ploch. Zbytek letounu dopadl na hladinu Labe a rychle se potopil přibližně do třímetrové hloubky. „Příčinou letecké nehody byl let pod minimální povolenou výškou letu nad zemí a vodní hladinou tak, že došlo ke kolizi s vodiči elektrického nadzemního vedení a následnému pádu na vodní hladinu,“ uvedl inspektor pověřený vyšetřováním Pavel Mráček v závěrečné zprávě.

Sedmapadesátiletý pilot a šestinásobný mistr republiky v autokrosu Petr Bartášek pravděpodobně zahlédl elektrické nadzemní vedení 2x22 kV na poslední chvíli a provedl manévr, kterým se však kolizi nevyhnul. Podle svědků tragické události nedošlo k žádné významné změně dráhy letu nad řekou Labe. „Pilot nedodržel ustanovení o minimální povolené výšce letu,“ doplnil Mráček.

Při letecké nehodě muž utrpěl zranění, kterým na místě podlehl. „Byl to můj kamarád. Letěl ke mně na návštěvu z letiště u Hradce Králové, přistát chtěl na zdejším polním letišti,“ řekl tehdy Deníku místní muž. Při vyšetřování inspektoři odhalili, že nadzemní elektrické vedení nebylo přetrženo ani poškozeno.

Do pátrání po vraku letadla se zapojili hasiči a policisté na člunech, k nim se posléze přidali potápěči a policejní vrtulník s termovizí. Pomáhali také rybáři se sonarem. Přibližně po třech hodinách od zřícení se letadlo na dně Labe s mrtvým pilotem našlo, vrak se nacházel v chladné a kalné vodě.

Svědci události slyšeli ránu a viděli záblesk. „Svítilo sluníčko, pilot zřejmě dráty vysokého napětí přehlédl,“ řekl starosta Křešic Michal Mančal. V obci podle jeho slov na krátkou dobu vypadly dodávky elektřiny. 

Letos v lednu policejní potápěči společně s kolegy z poříčního oddělení Labe a krajskou zásahovou jednotkou vyzvedli ze dna Labe zbytek trosek malého letadla. „Pátrání probíhalo v součinnosti s Ústavem pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod. Předmětem pátrání byla zadní část letadla, jež se odlomila od zbytku stroje,“ uvedli na svém webu policisté s tím, že k pátrání nasadili sonar Kongsberg Odboru speciálních potápěčských činností a výcviku, který byl následně vyzdvižen policejními potápěči.