Ani ve druhém výběrovém řízení se radnici totiž nepodařilo vybrat nového dopravce, nikdo se nepřihlásil. Město proto uzavřelo smlouvu s dosavadním dopravcem, firmou BusLine. Ta si ovšem za kilometr vyžádala vyšší platbu než v minulosti.

„MHD je služba veřejnosti, ale za tyto peníze?" podivoval se nad zvýšením částky z 42,50 na 49 korun za kilometr zastupitel Strany zelených Jan Hrkal. Původní roční rozpočet na MHD činil 3,4 milionu korun, nyní se navýšil na 4,15 milionu.

„Do vyhlášeného výběrového řízení se nikdo nepřihlásil. Abychom v provozu MHD mohli pokračovat, oslovili jsme tři firmy, z nichž dvě zareagovaly. ČSAD nabídla cenu 62,50 za kilometr a tři naftové autobusy, BusLine cenu 52 korun a tři CNG autobusy nebo částku 49 korun za kilometr a dva CNG autobusy plus jeden naftový," popsal možnosti místostarosta Litoměřic Pavel Grund.

„Stáli jsme před rozhodnutím, zda MHD zastavit, nebo ji dál provozovat," doplnil starosta Ladislav Chlupáč. Vedení města proto na nejnižší cenovou nabídku, ačkoli znamená zvýšení výdajů, kývlo.

Nynější smlouva je podle Pavla Grunda uzavřená na dva roky. Pokud se městu předtím podaří ve výběrovém řízení nového dopravce najít, lze ji zrušit.

Zastupitelé se ve čtvrtek rovněž zdrželi u rozpočtového opatření týkajícího se Technických služeb města Litoměřice. Investiční příspěvek ve výši 11,2 milionu korun opozice kritizovala. Za peníze organizace pořídí elektrické nákladní vozidlo, pracovní plošinu, tandemový vibrační válec, recyklační stroj pro zpracování živičných materiálů a silniční frézu.

„Na všechny tyto komodity byla již vypsaná výběrová řízení. Do konce dubna, půlky května by stroje měly být dodány. Počítáme s tím, že jejich využitelnost se může plně rozjet v polovině roku. Technické služby budou mít vyčleněný tým lidí, který se techniku naučí obsluhovat. Stroje lze ale i půjčovat," okomentoval záležitost místostarosta Grund.

Součástí schválených rozpočtových opatření je také uvolnění 1,5 milionu korun na rozšíření stávajícího sociálního zařízení v prostorách objektu šaten letního koupaliště. Současné zázemí je podle Městských sportovních zařízení zastaralé a není již dostačující vzhledem k platným předpisům a požadovaným standardům ve vztahu ke zvyšujícímu se počtu návštěvníků areálu. Umístění sociálního zařízení je navíc v nevyhovující vzdálenosti od bazénů.