Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zatím jen poškozený úsek na silnici I/15 označilo pro řidiče značkou, oprava zatím nebude.

„Uvolnily se na ni peníze, ale projekt se musí teprve připravit. To bude nějaký čas trvat,“ sdělil Zdeněk Mařík z ústeckého pracoviště ŘSD.

Na problém už před několika týdny přímo severočeskou správu ŘSD, pod kterou silnice na mostě patří, upozornil litoměřický místostarosta Karel Krejza.

„Ten stav mě trápí a řešit to jen umístěním dopravní značky mi připadalo nedostatečné. Nelíbí se mi ani stav asfaltu na kruhovém objezdu na křižovatce Na Kocandě.“

Podle Maříka je oprava možná až ve druhé polovině roku, spíše na podzim. „Těch děr tam moc není, řidiče mohou potrápit spíše dilatační spáry. Plánujeme ale i celkovou opravu asfaltového povrchu.“

Když se po povodních v roce 2002 opravoval most poprvé, vyvolalo pochybnosti mezi lidmi to, jakým způsobem byla provedena rekonstrukce vozovky. Tehdy řadě lidí vadila kvalita nově položeného asfaltového koberce. V rámci možností zvolené technologie prý ale bylo tehdy vše provedeno v dobré kvalitě.

Ve špatném technickém stavu je ale zejména nadjezd nad železniční tratí a inundační mosty na želetické straně. Tyto části neprošly první etapou rekonstrukce mostu při jeho kompletní uzavírce po povodních v roce 2002. Celková rekonstrukce plánovaná na letošní rok se ale neuskuteční.
„Projektem se zabýváme, má to na starost naše mostařka. Stále jsme ve fázi příprav,“ řekl Mařík.

Oprava mostu omezí dopravu, most nebude průjezdný. V plánu je zhruba roční uzavírka s otevřením pouze pro pěší. Kompletní opravou ale nemá projít prostřední část mostu. Ta byla totiž provedena v roce 2005.

Podle posledních informací rekonstrukce Tyršova mostu má mít investiční náklady ve výši více než 140 milionů Kč.