Výstavba nového autobusového nádraží v Lovosicích míří do finále, zbývá jen osadit dlažby a dokončit instalaci mobiliáře s telematikou. Řidiči autobusů však mají už nyní k novému nádraží řadu výhrad.

„Myslím, že průjezd mezi ostrůvky bude pro kolegy problém. Já mám autobus dlouhý 9,5 metru, takže se vytočím v pohodě, ale třeba ICOMáci mají autobusy dlouhé až 14 metrů, tam bych se už bál,“ svěřil se šofér Jirka.

Některé jeho obavy potvrdily zkoušky, které ověřovaly průjezdnost profilů zastávek, oblouků obrubníků a bezproblémové otevření dveří.

„Průjezdné profily vozovek jsou projektovány i na větší autobusy, a to až patnáctimetrové, takže tam žádný problém nebyl. Zjistili jsme ale, že bude nutné upravit nástupové ostrůvky na jejich vjezdu,“ uvedl investiční technik města Jan Rössler.

Ostrůvky jsou už v současnosti upravené tak, aby se přijíždějícím autobusům parkovalo lépe. „Docílili jsme tím většího komfortu pro cestující, kteří budou vystupovat prostředními dveřmi autobusu,“ řekla lovosická mluvčí Ivana Kocánková.

Trnem v oku je však řidičům autobusů nemožnost delšího parkování v prostoru nádraží.

Na nádraží se totiž autobusy nesmějí zdržovat. „Musíme odjet až do stanoviště v Novém Klapý. Když mám dvacetiminutovou pauzu, tak pojedu pět minut tam, dám si cigáro a jedu zase zpátky. Prý to tak udělali kvůli emisím, v tomto případě to ale postrádá smysl,“ dodal nechápavě řidič Jirka.

Že nebudou mít autobusy možnost na ploše nádraží dlouhodobě parkovat, lovosická radnice potvrdila. „Autobusové nádraží není určené pro parkování. Projekt byl s dopravci projednávaný už v rámci projektové přípravy,“ uvedla mluvčí radnice.

LIDEM VADIL HLUK I ZPLODINY Z VÝFUKŮ

Podle starosty města Milana Diana bylo právě toto jedním z impulzů, které k celkové rekonstrukci vedly. Místní lidé si totiž dlouhodobě stěžovali na hluk a výfukové zplodiny.

Několikaměsíční rekonstrukce by měla být hotová před Vánoci. Výsledkem projektu má být moderní nádraží s dostatkem parkovacích míst pro osobní vozidla, kde informace o příjezdech a odjezdech nejen autobusů, ale i vlaků bude cestující sledovat na elektronických tabulích.

AUTA SI S AUTOBUSY VADIT NEBUDOU

Počet zastávek zůstane stejný – pět nástupních ostrůvků a dvě náhradní stanoviště. Po připomínkách dopravní policie byly dodatečně upraveny jízdní pruhy tak, aby nedošlo ke kolizi osobních aut a autobusů.

„Automobily přijíždějícím autobusům určitě vadit nebudou, pohyb vozidel v prostoru autobusového nádraží je jednosměrný,“ poznamenala Ivana Kocánková.

Město na projekt získalo evropskou dotaci, která pokryje 90 procent nákladů z celkových 25,5 milionu korun.