Mluvčí města Litoměřice a zároveň vedoucí odboru komunikace, marketingu a cestovního ruchu Eva Břeňová popsala, že cestovní ruch v Litoměřicích rozvíjí jednak Destinační agentura České středohoří, kterou město společně s dalšími subjekty zřizuje a finančně podporuje, jednak i právě její odbor. „Zabývá se hlavně marketingem města, přičemž propaguje místní podnikatele a subjekty zapojené do cestovního ruchu, s nimiž spolupracuje,“ popsala Břeňová a doplnila, že rozpočet odboru se letos navyšovat nebude.

Mimořádnou finanční podporu ve výši devět milionů korun jako pomoc v době koronavirové epidemie však od města získala Zahrada Čech, která i z hlediska návštěvnosti pro Litoměřice hodně znamená. „Novým projektem městského úřadu je pak edice propagačních materiálů města ladících s novým grafickým vizuálem a založení e-shopu fungujícího jako součást facebookové stránky Srdcem. Jeho prostřednictvím si mohou i lidé z daleka zakoupit propagační předměty města, ale i knihy související s jeho historií,“ doplnila Břeňová.

Destinační agentura České středohoří na letošní rok připravila propagační materiály s tipy na výlety pro různé věkové skupiny. Z nabídky šité na míru si vyberou rodiny s dětmi, senioři i osoby s handicapem.

Mezi nejoblíbenější turistické produkty patří v celém Ústeckém kraji Labská stezka a všechna přilehlá velká města, ale i některé obce z litoměřického okresu mají výhodu, že se nachází na její trase. „V současné době může být ideálním lákadlem pro návštěvníky z celé republiky, protože nabízí možnost pohybu na čerstvém vzduchu v příjemném a rozmanitém prostředí, přitom v komfortním provedení a se stále rostoucí nabídkou gastronomie a dalších služeb a zážitků,“ uvedl náměstek pro regionální rozvoj a cestovní ruch krajského úřadu Zdeněk Matouš.

Roudnice nad Labem letos podle mluvčího Jana Vancla vyčlenila ze svého rozpočtu na kulturu a podporu rozvoje cestovního ruchu přibližně 14 milionů korun. Propagaci a rozvoj cestovního ruchu v Roudnici a na Podřipsku má na starost obecně prospěšná společnost Říp. Manažerka kulturních akcí Beáta Krůpová připomněla, že rozvolňování vládních opatření zavedených kvůli epidemii koronaviru umožňuje postupný návrat kulturního a společenského života a připravují se také venkovní akce. „Aktivně pracujeme na variantách řešení pořádání velkých akcí, jako jsou Roudnický košt, Roudnické vinobraní a kulturní akce v rámci Letní Roudnice,“ uvedla Krůpová.

Na atraktivní turistické cíle na Podřipsku láká také web Výlet na Říp, který obecně prospěšná společnost spravuje. Na něm zájemci naleznou i aktuální tipy.

Město Štětí v letošním roce nové projekty zaměřené na cestovní ruch nechystá. Mluvčí tamní radnice Pavel Hoznédl uvedl, že i přesto zůstali ve Štětí aktivní a to díky oblíbenému Naučnému putování loupežníka Štětky. Dohromady přes 30 kilometrů dlouhá trasa návštěvníky zavede severně od města a seznámí je s přírodou nebo s lidovou architekturou.

„I přes koronakrizi došlo k renovaci interaktivních prvků, které jsou u zajímavých míst stezky. Jedná se o Lanový kvíz a Loupežnické dřevěné puzzle ve Stračí nebo dřevěné Bludiště nedaleko vesničky Brocno. Tam se také na vyhlídkovém místě nachází i zcela nový prvek dřevěné panorama Českého středohoří,“ vylíčil Pavel Hoznédl.