„Na trati chceme testovat především naše satelitní technologie," potvrdil mluvčí AŽD Praha Jiří Dlabaja.

O své však pravděpodobně nepřijdou ani milovníci nostalgických jízd historickými motoráčky. „S provozovateli výletních vlaků jsme zatím nejednali, ale chystáme se jim nabídnout, aby turistický provoz zajišťovali dál. Máme zájem, aby trať zůstala živá," řekl Dlabaja.

Provoz dalších 5 let

Také ve smlouvě se kupující zaváže, že dráhu bude provozovat po dobu minimálně dalších 5 let. Prodej ještě předtím musí schválit vláda. „Podle mých informací by ho měla projednávat koncem ledna. V současné chvíli tento schvalovací proces nemůžeme nijak ovlivnit," sdělil Deníku mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), která úplatný převod trati připravila, Marek Illiaš.

Jediným rozhodujícím kritériem pro výběr nového vlastníka dráhy podle něj byla nejvyšší nabídnutá kupní cena, která nesměla být nižší než cena nabídková. Trať z Čížkovic do Obrnic přitom byla nabídnutá k prodeji za zhruba 5 a půl milionu korun. Kolik firma AŽD Praha nabídla přesně, nechtěl její mluvčí prozradit. „Do schválení prodeje cenu nebudeme komentovat," reagoval na dotaz mluvčí Jiří Dlabaja.

Trať klikatící se Českým středohořím v úseku mezi Čížkovicemi na Lovosicku a Obrnicemi na Mostecku je dlouhá 44 kilometrů a je na ní celkem 17 zastávek a stanic. První vlak na lokálku vyjel už v roce 1898. Pojem Švestková dráha odkazoval na množství švestkových sadů a alejí, které se podél trati nacházely.

Trať se nyní prodává z důvodu dlouhodobé absence objednávky dopravy. Poslední den pravidelného provozu na Švestkové dráze byl 8. prosinec roku 2007. Turistický provoz na ní v současnosti zajišťují dva dopravci, Konzultační dopravní společnost a KŽC Doprava.

Soukromá společnost AŽD Praha je dodavatelem a výrobcem zabezpečovací, telekomunikační, informační a automatizační techniky, zejména se zaměřením na oblast kolejové a silniční dopravy včetně telematiky a dalších technologií. Ve firmě nyní pracuje přes 1 500 zaměstnanců. Zdroj: www.azd.cz