„To, že nyní někteří uživatelé cyklostezky zaregistrovali zvedání asfaltového povrchu, bylo otázkou času. O situaci na cyklostezce víme," řekl vedoucí odboru regionálního rozvoje Lovosic Martin Dlouhý. „Nyní hledáme co nejšetrnější způsob, jak v této lokalitě poškozená místa opravit."

Cyklostezka přitom byla otevřena v roce 2010. Její výstavba byla převážně hrazena z desetimilionové dotace Státního fondu dopravní infrastruktury. Na některých místech se ale zvedá asfalt.

Podle lovosické radnice jsou viníkem stromy. „Na vině je kořenový systém stromů. Ty přitom musely zůstat kvůli ochraně životního prostředí," uvedla lovosická starostka Lenka Lízlová.

„Už v době, kdy byla výstavba cyklostezky plánována, řešila radnice problém se stromy, které stezku lemují. I ze zkušeností jiných měst bylo jasné, že se dříve či později problémy s kořeny projeví," konstatovala Lízlová. „Radnice proto tehdy žádala povolení zasáhnout alespoň částečně do náletových dřevin. To ale nepovolili ochránci přírody."

V té době se k věci vyjadřovali zástupci Chráněné krajinné oblasti České Středohoří. „Zakázali jakékoli kácení a chemické ošetření. V lokalitě totiž žijí vodní netopýři. Cyklostezka navíc vede na pozemcích, které patří Povodí Labe, takže jsme jejich rozhodnutí respektovali," uvedla Lízlová.

Stavba cyklostezky se potýkala s mnoha problémy nejen s námitkami ekologických organizací, ale také s velkou vodou. Cyklostezka z Lovosic do Malých Žernosek je totiž v záplavové oblasti. Má živičný povrch.

Pokračovat stezka nebude

Cyklostezka je napojena na systém cestiček v lovosickém lesoparku Osmička. Dále bylo v plánu vybudovat stezku přes areál Lovochemie dál do Litoměřic.

Podle vedení chemičky z roku 2010 v minulosti plánované realizaci levobřežní cyklostezky z Lovosic do Litoměřic bránil fakt, že uvažovaná stavba by u Lovosic vedla přímo přes areál Lovochemie, což není možné z technických důvodů.

Lovochemii totiž patří pozemky až k řece, tudíž by zde nebyl prostor, kudy cyklostezku vést, protože poblíž řeky se nachází čistírna odpadních vod a kotví tu lodě. Navíc v těchto místech byla vybudována protipovodňová ochrana. Cyklostezka byla nakonec zavržena i ze strany lovosické radnice.

Někteří odpůrci této cyklostezky argumentovali tím, že podobné komunikace by měly vést v přírodě, což by v případě varianty chemička neplatilo.