Z Prahy do Drážďan se cestující údajně dostanou rychlovlakem za hodinu, z Ústí do Prahy za 20 minut.

Varianty vedení trasy včetně jejich ekonomických přínosů, ekonomických nákladů a technického řešení ale prozatím stále nejsou známé. Studie proveditelnosti, která má tyto aspekty určit, není hotová. Její dokončení přitom avizovala Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) letos v létě. „Ve studii se ještě dělala doplnění, nyní se bude finalizovat a na podzim ji SŽDC předloží Centrální komisi ministerstva dopravy,“ uvedla mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová.

Zpracovatelem studie je český CEDOP a francouzský Egis Rail, který projektuje obdobné trati ve Francii. Součástí trati bude také 26 kilometrů dlouhý přeshraniční tunel pod Krušnými horami, který využije i nákladní doprava.

V Ústí nad Labem by pak mělo nedaleko zdejší chemičky vyrůst centrální nádraží. Právě studie má ukázat, kudy přesně trať po městě povede a zda nebude nutné ve velkém vykupovat pozemky od soukromníků. Přesnou trasu zatím nikdo nezná. „Grafické znázornění zatím není možné zaslat, protože studie není dokončena a tedy ani schválena. Hotovo by mělo být během podzimu,“ potvrdila mluvčí ministerstva dopravy Lenka Rezková.