„Nemám k tomu co říci. Je to špatné. Celkem i s nejrůznějšími zájezdy jsme nesvezli ani tisíc lidí," konstatoval Karel Svoboda, provozovatel lodi.

Pro srovnání: zatím nejúspěšnější sezona byla pro obnovenou osobní lodní dopravu v roce 2009. Tehdy Porta Bohemica přepravila dvacet tisíc lidí.

Letošní sezonu startovaly povodně. Při těch byla Porta poškozena i přesto, že stála v chráněném přístavu. Další týdny po povodni zabrala oprava v Děčíně. Následně se loď nemohla kvůli suchu a nízkému stavu hladiny dostat z Děčína do domovského přístavu v Litoměřicích. Nakonec se to osádce díky uměle vytvořené vlně z ústeckých komor podařilo. Ovšem jen těsně, další nákladní loď, která se na této vlně „svezla", ztroskotala mezi Ústím a Děčínem. „Lidé si říkali, že buď jsou povodně, nebo je sucho a že stejně nevyplujeme, i když část sezony jsme v provozu byli. Bohužel pasažéři nedorazili," říká Karel Svoboda.

V letošním roce nezabral ani dříve oblíbený tahák v podobě přepadení lodi piráty. „Na tuto atrakci jsme nevypluli ani jednou. Nebyl zájem," dodává provozovatel lodi a je odhodlán v příštím roce s výletními plavbami pokračovat.

„Určitě vyplujeme znovu. Letošní rok byl smolný. Věřím, že si k nám výletníci najdou příští rok cestu," říká Karel Svoboda. Rád by pokračoval podle letošního plavebního řádu, který vypustil nerentabilní plavby do Roudnice a Štětí. Zůstala tak nejoblíbenější trasa z Litoměřic do Lovosic, odtud do údolí Brány Čech a dále s okružní plavbou po píšťanské pískovně a návratem do Litoměřic.