Terezín – Silnice i související zeď u terezínského mostu přes Ohři je v havarijním stavu. Po dvou letech vyjednávání se začalo na nutné opravě pracovat.

„Skončila jsem tam, kde jsem před dvěma lety začala. S Ústeckým krajem jsme se dohodli na prvních opatřeních, které by mohly spustit nutnou rekonstrukci," sdělila terezínská starostka Růžena Čechová.

„Na financování jsme se domluvili s krajem. Na zářijové krajské zastupitelstvo míří ke schválení smlouva o sdružení prostředků mezi krajem a městem na opravu. Jak se konkrétně budou dělit náklady, to nevím. My na to v městském rozpočtu nemáme, ale budeme muset přispět," konstatovala Čechová.

Ta je zklamaná z toho, že se na opravu zdi nenašly peníze po povodních 2002 a 2006. „Tehdy bylo dost peněz, mělo se to opravit. Problém je v tom, že silnice patří kraji, zeď je města. Opravovat jedno nebo druhé bez vzájemné koordinace nelze. Obě stavby jsou propojeny," vysvětlila terezínská starostka.

Čechová věří, že po peripetiích by síly mohly být soustředěny už jen na proces rekonstrukce. „Během dvou let jsme hledali peníze v rámci různých dotačních titulů, jednala jsem i se Státním fondem dopravní infrastruktury či s premiérem Petrem Nečasem. Nakonec jsem se dohodla na kraji s radním pro dopravu Jiřím Šulcem (ODS), že zastupitelstvu se předloží smlouva o sdružení prostředků. Potíž je v tom, že nelze získat dotaci na rekonstrukci zdi, pouze na novostavbu," přiblížila proces vyjednávání starostka.

Kraj prostřednictvím litoměřické Správy a údržby silnic Ústeckého kraje objednal průzkum podloží pod vozovkou. „Sondy mají zjistit, co tam vlastně je. Připraví se projekt a nákladový rozpočet. První nástřel hovoří o 25 milionech korun, to ale určitě není definitivní částka," uvedla Čechová.

Ta věří, že do konce letošního roku by opravy mohly začít. „Obávám se, že další zima by byla pro zeď i silnici hodně špatná," dodala.