AŽD Praha se zabývá výrobou železniční zabezpečovací techniky. Lokálku chce využívat jako zkušební polygon pro testování vlastních zabezpečovacích zařízení. „Na trati chceme testovat především satelitní technologie," řekl už dříve Deníku mluvčí AŽD Praha Jiří Dlabaja.

O své však nepřijdou ani milovníci nostalgických jízd historickými motoráčky. Firma má slovy svého mluvčího zájem, aby trať zůstala živá. Provoz na ní navíc dle podmínek prodeje musí zachovat dalších minimálně pět let.

Ještě chvíli potrvá, než společnost všechny objekty a pozemky převezme. Minulý pátek 25. března na železnici z Čížkovic do Obrnic své pravidelné víkendové jízdy ovšem už zahájil takzvaný Středohorský motoráček.

„O prvním provozním víkendu byl zájem lidí nad naše očekávání. Obvykle jsme provoz totiž zahajovali výrazně později, nyní je to poprvé, co jsme vyjeli už v březnu, a to na základě objednávky Ústeckého kraje," řekl za dopravce Railway Capital Karel Mikolášek.

Prodávaná traťDélka prodávané železniční trati je 36 kilometrů. Vede územím obcí Čížkovice, Jenčice, Třebenice, Dlažkovice, Podsedice, Třebívlice, Libčeves, Děčany, Kozly, Bělušice, Skršín, Bečov, Korozluky, Patokryje a Most. Záměrem AŽD Praha je provozovat na dráze rekreační dopravu a využívat ji jako zkušební okruh. První vlak na lokálku vyjel už v roce 1898. Pravidelný provoz skončil v prosinci 2007.

Vlak jezdí v sobotu, v neděli a o státní svátky. Platí v něm tarif Dopravy Ústeckého kraje. „Od AŽD Praha zatím máme informace, že mají zájem, aby na trati jezdilo co nejvíce vlaků, a to i osobních," dodal Mikolášek.

Schůzku s novým majitelem Švestkové dráhy plánují také starostové obcí na trati. „V příštím týdnu se máme společně sejít s generálním ředitelem AŽD Praha. Zatím jsme byli ujištění, že motoráček na dráze bude jezdit dál. Bude ovšem třeba projednat, jaké úpravy čekají například železniční přejezdy v jednotlivých obcích, jaké další vlaky na dráze budou jezdit a tak dále," sdělila starostka Měrunic na Teplicku a současně předsedkyně Svazku obcí Integro Jitka Nová.

Veřejná soutěž na prodej regionální dráhy z Čížkovic do Obrnic byla poprvé vyhlášená v říjnu 2014, a to s nabídkovou cenou dle oceňovacího předpisu 132,3 milionu korun. Žádný zájemce se ovšem nepřihlásil. Opakovaná veřejná soutěž byla vyhlášená v červenci 2015 s výrazně nižší nabídkovou cenou ve výši ceny obvyklé, tedy 5,6 milionu.

Přihlásil se jediný zájemce, společnost AŽD Praha, která nabídla částku 5,7 milionu korun. Vítěze soutěže schválila nejprve Správa železniční dopravní cesty a nyní i Vláda České republiky. Z 12 přítomných členů vlády hlasovalo pro 9, nikdo nebyl proti.