VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dvě tratě jsou ve správním řízení o zrušení, obce se nevzdávají

Litoměřicko – Švestková dráha mezi Mostem a Lovosicemi, konkrétně úsek železniční trati z Obrnic u Mostu do Čížkovic, je opět v ohrožení.

19.10.2010 1
SDÍLEJ:

Švestková dráha - ilustrační foto.Foto: archiv

Ministerstvo dopravy ČR totiž před pár dny vydalo dokumenty, ze kterých vyplývá, že se trať společně s dalším ohroženým úsekem z Libochovic do Račiněvsi ocitla ve správním řízení o zrušení. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce rušením tratí ušetřit finanční prostředky. S tím však nesouhlasí starostové obcí, které na zmíněných úsecích leží.

„Pokud se trať opravdu zruší, bude stát její likvidace daleko více peněz, než by stála údržba a provoz. To nemluvím o sanaci trati nebo následných úpravách terénu,“ říká starosta Budyně nad Ohří Petr Medáček. Ten se bezprostředně po zjištění nových informací spojil se zástupcem Ministerstva dopravy ČR, který podklady k rušení tratí zpracovával, spojil se také se starosty dotčených obcí a hovořil s nimi o možnostech, jak úseky obou tratí zachránit. Medáčkovi se nelíbí, že tratě nebyly nabídnuty jinému zájemci o provozování železniční dopravy a bez zvážení dalších důsledků přistoupilo ministerstvo ke krokům, vedoucích ke zrušení více jak sto let staré dráhy.

SŽDC argumentuje tím, že tratě nejsou využívány k osobní přepravě a také nákladní doprava zde v podstatě neexistuje. S tím ostře nesouhlasí Karel Mikolášek, koordinátor provozu Švestkové dráhy. „Správa železniční dopravní cesty lže o tom, že se na dráze neprovozuje osobní přeprava. Obce tu v sezoně objednávají šest turistických vlaků denně. Navíc třetina cestujících jsou místní lidé, žádní turisté,“ brání se Karel Mikolášek rozhodnutí ministerstva dopravy.

Obce, ležící podél trasy Švestkové dráhy, už navíc projednaly objednávku osobní dopravy na příští rok. „Podali jsme odvolání proti vydání vyhlášky, která oznamuje zahájení správního řízení ve věci zrušení dráhy,“ říká starosta Třebívlic Josef Seifert. Dodal, že obce budou bojovat o zachování alespoň současného stavu železnice. Ještě v létě se přitom zdálo, že Švestkové dráze se blýská na lepší časy. Hovořilo se dokonce o tom, že pokud by její provozovatelé přepravili během turistické sezony 5 000 cestujících, bude se na krajském úřadě jednat o návratu k plnému provozu.

„Je to rána pod pás obcím, které se na financování provozu podílely,“ říká Mikolášek. Ten navíc upozorňuje na rozpor v celé záležitosti. „Trať by měla být zrušena ke konci letošního roku, na rok 2011 už je ale objednána osobní doprava. Navíc je oficiálně celý úsek pro příští rok sjízdný a schopný veřejné drážní dopravy,“ vysvětluje Karel Mikolášek.

Představitelé dotčených obcí se obávají rychlého zániku obou tratí v případě, že by se opravdu definitivně rozhodlo o jejich konci. „Kolejnice se tu ztratily, i když tu jezdily vlaky. Rozkradení trati by bylo velmi rychlé,“ říká Josef Seifert, starosta Třebívlic. SŽDC musí nyní zajistit údržbu tratí, i když by zde projel byť jen jediný vlak.

Zajímavostí je, že likvidace trati by přišla na velké peníze. V případě úseku z Libochovic do Račiněvsi by se podle starosty Budyně nad Ohří jednalo o zhruba 126 milionů korun. „Hovoří se o nákladech šesti milionů korun na jeden kilometr úseku trati. Daný úsek je přitom dlouhý jedenadvacet kilometrů,“ říká Petr Medáček.

ŠVESTKOVÁ DRÁHA
Švestková dráha patří mezi typické lokálky, vzniklé na konci 19. století. Pravidelný denní provoz byl zahájen 19. prosince 1898 a trval až do 8. prosince 2007, kdy byl z rozhodnutí Krajského úřadu Ústeckého kraje ukončen a koleje osiřely. Trať v délce 44 kilometrů nyní funguje v turistickém režimu. Od června do července se mohou cestující svézt každou sobotu dvakrát mezi Litoměřicemi a Mostem. V červenci a srpnu pak každou sobotu a neděli dvakrát mezi Litoměřicemi a Mostem a jednou na trase Litoměřice - Třebívlice. Ve vlaku se podává občerstvení, jako zpestření si cestující mohou objednat třináctistupňové pivo Baronka. To se dříve vyrábělo v litoměřickém pivovaru, nyní se lahve s tímto pivem plní v Žatci.

Autor: Miroslav David

19.10.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

SERVIS

Vzdělávání a školství - Vzdělávání a školství Asistenti učitelů 19 850 Kč

Asistenti vychovatelů asistent pedagoga. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 19850 kč, mzda max. 22900 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Asistent pedagoga pro žáka s těžkou formou DMO, žák nechodí, používá židli OttoBock, kvůli těžké dysartrii žák nemluví. Pro bližší specifikaci nutné osobní jednání. Způsob prvního kontaktu e-mailem, telefonicky.. Pracoviště: Základní škola a mateřská škola liběšice, 411 46 Liběšice u Litoměřic. Informace: Jan Táborský, +420 724 939 799.

Vzdělávání a školství - Vzdělávání a školství Učitel základní školy 26 020 Kč

Učitelé na 1. stupni základních škol (kromě v přípravných třídách základních škol). Požadované vzdělání: vysokoškolské. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 26020 kč, mzda max. 33930 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Hledáme na plný úvazek kvalifikovaného učitele pro 1. stupeň ZŠ do základní školy v Bechlíně. První kontakt e-mailem nebo telefonicky.. Pracoviště: Základní škola bechlín, okres litoměřice - příspěvková organizace, 411 86 Bechlín. Informace: Pavel Adámek, +420 720 027 037.

Ochrana a ostraha - Ochrana a ostraha Ostatní pracovníci ostrahy a 12 500 Kč

Ostatní pracovníci ostrahy a bezpečnostních agentur ostraha osob a majetku. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 12500 kč, mzda max. 13000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Zaměstnanec bude vykonávat práci na pozici vrátný., kontrola příchodů a odchodů zaměstnanců a dalších osob, příjezdu a odjezdu vozidel, výdej klíčů, obchůzková činnost., Směny každý den od: 20:00 do 06:00, Místo je vhodné i pro osoby sae zdravotním postižením., První kontakt e-mailem nebo telefonicky.. Pracoviště: Discret ts s.r.o., pracoviště dobříň, 413 01 Roudnice nad Labem. Informace: David Horský, +420 777 155 283.

Stavebnictví - Stavebnictví Stavební mistr 30 000 Kč

Mistři a příbuzní pracovníci ve stavebnictví mistr stavební výroby/ předák. Požadované vzdělání: nižší střední odborné. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 30000 kč, mzda max. 35000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: místo výkonu práce: Roudnice nad Labem a stavby na území ČR., Požadavky/ výhody: praxe ve stavebnictví, ideálně v oblasti dopravních staveb / absolvent stavebního oboru, čtení stavebních výkresů, práce s nivelačním přístrojem, řidičský průkaz skupiny B, pracovitost, časová flexibilita, spolehlivost, ochota se učit nové věci., Služební vozidlo, služební notebook a telefon. Mimořádné prémie., Způsob prvního kontaktu zaměstnavatele: e-mailem nebo telefonicky od 7:00 - 15:00 hod. Osobní setkání po telefonické domluvě v Martiněvsi č.p.49, 411 19 Mšené-lázně.. Pracoviště: Stavby dopravních cest a.s., Špindlerova třída, č.p. 974, 413 01 Roudnice nad Labem. Informace: Petr Lohniský, +420 774 089 850.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Videosouhrn 18. června 2018

Rozšířená realita v žaláři a dobře skrytá marihuana pro Poláky: videa dne

Ilustrační foto.

Vloupání na Litoměřicku meziročně ubylo. Zloděje odrazuje lepší zabezpečení

Lovosické koupaliště v novém kabátě otevřelo své brány návštěvníkům

Lovosice - Rekonstruované koupaliště otevřelo v pátek 15. června své brány návštěvníkům. Letošní sezona nabídne nové zázemí jak pro personál, tak pro návštěvníky.

Řidiči, pozor! Litoměřice čeká několik rekonstrukcí a uzavírek ulic

Litoměřice - Ještě v červnu proběhne několik dopravních uzavírek, na které by se měli řidiči připravit.

FOTO: Takový byl letošní Den záchranářů Ústeckého kraje

Ústecký kraj – Složky krajského integrovaného záchranného systému se v sobotu představily v Litoměřicích. Podívejte se, jak to tam vypadalo.

Začátek prázdnin se obejde bez extrémních veder. Bouřky budou jen lokální

Severní Čechy - Po horkém červnu má následovat spíše průměrný červenec, naznačuje dlouhodobá předpověď meteorologů. Srážek nadále nebude mnoho.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT