„Nový kruhový objezd je bezprostředně vedle barokního kostela. Podle toho, jak je to tam rozbité, lze usoudit, že kraj vozovky bude sahat až ke kostelu. Velmi mě znepokojuje, že se k němu v posledních letech křižovatka stále přibližuje. Dříve tam bývaly dva vzrostlé kaštany a dlažba z kočičích hlav a od té doby, co byly odstraněny, se prostor kolem kostela jen zmenšuje,“ říká Václav Ušák.

Podle něj je nová okružní křižovatka pro kostel nebezpečím kvůli tomu, že by provoz na ní mohl narušit statiku budovy.

„Projekt jsem sice neviděl, ale ptal jsem se na něj na stavebním úřadě. Chtěl jsem vidět nějaké stavební povolení, kde by byl posudek statika,“ tvrdí Václav Ušák.

Na stavebním úřadě však s věcí nepochodil. Projekt totiž nepřipravoval stavební úřad, nýbrž odbor regionálního rozvoje a správy města. Tam tvrdí, že je vše v pořádku.

„My zasahujeme akorát do obruby a odstranili jsme několik cm asfaltu. Vlastní stavby kostela se to nijak nedotýká. Nejdeme nikam pod jeho základy. U nosných zdí jsme nechali vybrat kostky a znovu se to tam vydláždí. Není žádný důvod k tomu, abychom zvali statika,“ vysvětluje vedoucí odboru Martin Dlouhý.

„Nad stavbou je samozřejmě vykonáván stavební dozor a pokud by bylo cokoliv v nepořádku, budeme to řešit. Sehnat kdykoliv statika není žádný problém. V tomto případě ho ale není třeba. Povolení nevydával stavební úřad, ale silniční správní úřad, protože se jedná o pozemní komunikace,“ pokračuje dále v objasňování problému Martin Dlouhý.

Obavy z toho, že by nová vozovka sahala až k základům kostela a že se zvýší otřesy podloží jsou zbytečné.

„Dopravní zatížení se nezvyšuje, jedná se pouze o úpravu komunikace. Styková křižovatka bude nahrazena okružní, ale k tomu, že bychom se hranou křižovatky blížili ke kostelu, nedochází. Ba naopak, nová křižovatka bude posunuta dále. S její hranou se vzdálíme od kostela zhruba o čtvrt metru oproti křižovatce původní,“ říká autor projektu Bohumil Fišer.

Podle Václava Ušáka ale nová křižovatka bude pro kostel znamenat větší zátěž. „Tam se nepochybně zpomalí provoz. Křižovatkou každý projede, kdežto na kruhovém objezdu se auta zdrží mnohem déle. Budou objíždět dokola a způsobí více otřesů,“ vidí situaci Václav Ušák.

Podle Bohumila Fišera však kruhový objezd statiku kostela neovlivní. „Až dosud tam auta musela také brzdit. V křižovatce byly velmi špatné rozhledové podmínky a plynule odbočit vlevo tam bylo nemožné. Není to v žádném případě žádná negativní změna,“ vysvětluje Bohumil Fišer.