Také fiktivní firmy se potřebují skvěle prezentovat. Stejně jako ty skutečné. Studenti ke svým středoškolským projektům tedy vymysleli zajímavé vizuální identity. A pak je poměřili v soutěži JA Top Logo.

V prvním kole klání se potkali studenti z Karlovarského a Ústeckého kraje. Nejlepší návrhy představily podle poroty fiktivní firmy z Integrované střední školy technické a ekonomické v Sokolově.

Vítěznou vizuální identitu představila firma Aide ze zmíněné školy. Věnuje se výrobě a prodeji ekologických plátěných tašek s vnitřními kapsami a zipem.

Zdroj: Youtube

Aide - promo video  Zdroj: YouTube.com/Aide

„Na druhém místě v soutěži JA Top Logo skončil další tým studentů ze sokolovské školy, tentokrát s firmou Playto. Vyvinula psychologickou karetní hru,“ uvedla Eliška Crkovská ze společnosti Pear Media. Ta mediálně zastupuje pořádající organizaci JA Czech.

Zdroj: Youtube

Playto - video produktu  Zdroj: YouTube.com/Playto

Monopol sokolovské „integrovky“ rozbili až gymnazisté ze školy Josefa Jungmanna v Litoměřicích. A to třetí příčkou za vizuální prezentaci firmy Saltare zajišťující školu tance pro malé děti.

Zdroj: Youtube

Reklama Saltare  Zdroj: YouTube.com/Lenka Povová

Udělovala se také Cena veřejnosti. Ověnčila fiktivní firmu No Spill, věnující se výrobě víček na plechovky. I tentokrát jde o firmu studentů sokolovské technické a ekonomické školy.

Zdroj: Youtube

Video No Spill - JA Top logo  Zdroj: YouTube.com/No Spill

„Ve vzdělávacím programu JA Studentská firma se mladí byznysmeni od září učí podnikavosti – za pololetí stihli založit reálnou společnost, řídí její finance, propagaci i obchod,“ popsala Eliška Crkovská.

Nyní bylo jejich úkolem graficky ztvárnit logo své firmy a natočit krátké reklamní video o produktu či službě, kterou nabízí. „Soutěž JA Top Logo je oblíbeným zpestřením celoročního vzdělávacího programu JA Studentská firma pro středoškoláky od 15 do 19 let. Díky programu studenti zažívají všechna úskalí opravdového byznysu. Přímo v praxi přivykají týmové spolupráci, zodpovědnosti a dalším dovednostem, které si žádá pracovní trh. Cílem soutěže JA Top Logo je seznámit studenty se základy marketingu – aby pochopili náležitosti chytlavého loga firmy a přemýšleli, jak ideálně oslovit svou cílovou skupinu ve 30sekundovém spotu,“ popsal Martin Smrž, ředitel nevládní organizace JA Czech, jejíž programy na podporu podnikavosti v současnosti využívají tisíce českých škol.

Starobylé město Roudnice nad Labem a weby jeho organizací a služeb. Zatím nejsou graficky příliš jednotné, což má změnit nová vizuální identita.
Také Roudnice hledá svůj nový vizuál. Logo a grafiku chce mít ještě letos

Do čtvrtého ročníku dvoukolové soutěže JA Top Logo se přihlásilo celkem 195 studentských týmů z celé České republiky. Nejprve se studentské firmy poměřily v rámci krajů – Ústeckém a Karlovarském. Nyní 6. února čeká regionální vítěze národní finále v renomované reklamní agentuře McCANN Prague. „Školní rok 2023/24 dal vzniknout celkem 336 novým JA Studentským firmám a z nich téměř dvě třetiny využily možnosti soutěžit v JA Top Logo. Hodně studentských týmů má ve svých řadách členy se zájmem o grafický design a tvorbu videí, pro které je soutěž příležitostí, jak vyniknout a získat zpětnou vazbu od odborníků z praxe. Kromě nabytých zkušeností budou všichni finalisté a jejich pedagogové odměněni cenami partnerů soutěže,“ uvedl Martin Smrž.

Mohlo by vás zajímat: Místo parkování byty a park. Návrhy mladých architektů řeší i proluku u soudu

Zdroj: Deník/Jaroslav Balvín