Až dosud se prováděly výjezdové kontroly při poklesu teploty pod nulu brzy ráno, aby se dalo včas provést ošetření silnic pro první linkové autobusy. Na střediscích v Litoměřicích, Lovosicích, Liběšicích a Račiněvsi nyní panuje zimní pohotovost, při níž se střídá dvacet pracovníků.

„Mám směnu od devíti do devíti. Po poledni jsem provedl první ošetření silnice I/15 z Litoměřic do Kravař, na které se začala tvořit námraza. V Horních Řepčicích jsem potkal menší dopravní nehodu autobusu s osobním automobilem. Doplním do zásobníků sůl a solanku a jsem připraven na další výjezd," uvedl řidič tatry Vojtěch Janda.

Skladiště posypové soli v Litoměřicích.

Před zimní sezonou byla provedena plánovaná údržba a kontrola na veškeré zimní technice a doplněny zásoby posypových materiálů. Ústecký kraj se snaží postupně obnovovat zastaralý vozový park moderními stroji.

„Naše lovosické středisko získalo v loňském roce nový automobil Unimog se zimní nástavbou jako náhradu za shořelý automobil. Liběšické středisko, které operuje ve vyšších polohách, kde je často třeba vyjet i mimo silnici, je posíleno o traktor s pohonem všech kol, vybavený sypací nástavbou a samonakládacím zařízením," uvedl Vlastimil Filous, vedoucí výroby litoměřického provozu SÚS.

Silničáři díky pozdnímu nástupu ušetří posypové hmoty, ale úspory ani tentokrát nebudou nikterak výrazné. Výhodou litoměřického provozu je, že je vybaveno zařízením pro výrobu solanky. Tou se skrápí namrzlá vozovka a na ni se sype sůl. Tak se dosáhne větší účinnosti materiálu.

Řidič Vojtěch Janda se svou tatrovkou vybavenou sypací nástavbou pro sůl a zkrápěcím zařízením pro solanku vyjížděl ošetřit silnici I/15 z Litoměřic do Kravař.

Jak praví prováděcí vyhláška k zákonu č. 13/1997 Sb., silničáři svými pracemi zmírňují závady sjízdnosti silnic. Silnice v I. pořadí, což je 94 kilometrů silnic I. třídy 8, 15 a 30, II. třídy 247, 608 a 261 a III. třídy 25847 a 00817, ošetří do tří hodin, silnice v II. pořadí o celkové délce 198 kilometrů do šesti hodin a zbývajících 538 kilometrů silnic zařazených do III. pořadí do dvanácti hodin. 103 kilometry silnic na Litoměřicku se přes zimu neudržují.

Přestože konec minulého roku byl teplý, pracovníci litoměřického provozu SÚS Ústeckého kraje nezaháleli. Při vhodném počasí prováděli lokální výspravu výtluků, čistili vpustě, propustky a příkopy, opravovali dopravní značení a sbírali odpadky, jejichž množství se ani po letech nijak nezmenšilo.