„Soli jsme na letošní zimu nakoupili zhruba dva tisíce tun. Z tohoto množství jsme již tři čtvrtiny spotřebovali. Drtí a písku jsme nakoupili 530 tun. Písek jsme tuto zimu již museli dokupovat přidali jsme dalších 300 tun,“ informoval vedoucí výroby Správy a údržby silnic Vlastimil Filous.

Region Litoměřicka přitom proplétá okolo 900 km komunikací, které je potřeba udržovat nejen v zimě. „Plocha, kterou spravujeme, je okolo 900 km silnic. Silnice první třídy čítají 63 km jsou to silnice od hranice I/15 České Lípy až po Louny, další je silnice I/30 s hranicí s Ústím nad Labem, poslední je silnice I/8 z Lovosic až k hranicím s Teplicemi. Silnice druhé třídy mají 206 km, třetí třídy čítají pro litoměřický region 664 km,“ vysvětlil vedoucí výroby.

Komunikace Litoměřicka spravují čtyři střediska Litoměřice, Lovosice, Račiněves a Liběšice. Litoměřický provoz přitom zajišťuje správu a údržbu úseku k hranicím s Českou Lípou. Celý region má k dispozici devatenáct sypačů pro chemický posyp se sněhovou radlicí, šest sypačů na písek a jiný inertní materiál, dvanáct traktorů se závěsnou radlicí, devět nakladačů, jednu sněžnou frézu a autograder. Ve chvíli, kdy začne padat sníh, vyjíždějí vozy na předem určené komunikace vše podle stupně důležitosti.

„Největší stupeň důležitosti mají silnice první třídy, ale i silnice druhých a třetích tříd, které zajišťují potřebnou dopravu či přístup k nemocnicím,“ doplnil vedoucí výroby Filous. Ostatní komunikace jsou rozdělené do dalších dvou stupňů. Komunikace uvedené v prvním stupni se dočkají odklízecích vozů do tří hodin od ukončení spadu. Zpravidla je tomu tak však mnohem dříve. Další stupeň vozy obstarají do šesti hodin, na vyřízení silnic zahrnutých ve třetím stupni mají silničáři hodin dvanáct.