Podle zákona pro údržbu silnic stále platí zimní režim, což v praxi znamená, že lidé jsou zařazeni do směnného provozu. Ti, co jsou na denní směně, většinou provádějí prořez stromů u silnic a čistí příkopy.
I když se teploty přes den pohybují nad nulou, večer přituhuje a na některých úsecích silnic v litoměřickém okrese se vlivem padající vzdušné vlhkosti může tvořit náledí.
„Stále ošetřujeme solením místa, kde k takovým situacím dochází. Vyjíždíme v noci na kontroly osobními vozy a operativně reagujeme na vzniklou situaci. Jsme vděčni, když nás na ni upozorní obyvatelé nebo řidiči. Lidé si myslí, že vlivem mírné zimy ušetříme miliony. Není tomu tak, ušetříme na soli a inertních materiálech, místo posypu a odklízení sněhu se provádějí jiné náhradní práce, jako je čištění příkopů, seřezávání krajnic, řezání křovin, svoz a likvidace ořezaných větví a odstraněného materiálu. Nemůžeme nastoupit všude, střediska v Litoměřicích, Liběšicích, Račiněvsi a Lovosicích mají práci naplánovánu pro celé období. Myslím si, že výsledky práce našich lidí jsou vidět," říká Vlastimil Filous, vedoucí výroby provozu Litoměřice, SÚS Ústeckého kraje.
Řidiči si po odklizení sněhu ze silnic stěžují na výtluky na vozovce. Za současných podmínek lze opravit jen ty menší za pomoci studené hmoty, která je navíc velmi drahá.
„Opravy silnic jsou závislé na momentální klimatické situaci. Pokud nesplníte při dané situaci technologické požadavky, můžete opravu po čase opakovat. Studenou hmotou, kterou zásobujeme dvěma až třemi tunami každé středisko, spravujeme hlavně lokální výtluky na silnicích II. a III. třídy, jež se nacházejí v jízdním pruhu. Opravy silnic jsou omezené i tím, že v zimním období nejsou v provozu obalovny. Ty zahajují provoz až v dubnu nebo květnu," dodává Alexandr Zdražil, vedoucí provozu Litoměřice.
Pro zajímavost, nejbližší obalovna pro litoměřický okres se nachází až v Úžíně, když provoz v Travčicích je mimo provoz už delší dobu. Doprava na vzdálenost 30 kilometrů znamená další zvýšení nákladů, přičemž teplota materiálu během dopravy klesne.
Ve středu pracovníci litoměřického provozu SÚS prováděli například prořez stromů a křovin na úsecích Kocourov – Medvědice a Nové Dvory – Chvalín, výspravy silnice studeným materiálem v Soběnicích a v úseku Terezín – Račiněves nebo opravu svodidel na úseku Mšené lázně – Ředhošť.