Sesuv zavalil v červenci 2013 kromě rozestavěné dálnice zhruba 200 metrů železniční trati mezi Úpořinami s Chotiměří. Na dálnici způsobil škodu 700 milionů korun a na železniční trati dalších 300 milionů. Na problémy se stabilitou okolních svahů ještě před zahájením stavebních prací upozorňovali ekologičtí aktivisté.

K podobnému výsledku jako nynější posudek, který pro ministerstvo dopravy zpracoval Ústav struktury mechaniky hornin Akademie věd, dospěl i posudek, který si nechal zpracovat bývalý majitel kamenolomu Josef Kačírek. Ten s nynějšími vlastníky vede o vlastnictví soudní spory. Pole něj sesuv způsobila zemina navezená na hranu svahu.

Dálnice D8 z Prahy na Ústí nad Labem a dále k hranicím s Německem se buduje již přes čtvrt století. První úsek byl otevřen 6. listopadu 1990. Poslední chybějící úsek by měl být uveden do provozu před koncem letošního roku, slibuje dlouhodobě ministerstvo dopravy.