Zatím nelze odpovědět, kdy začnou sanační práce. První odhady ale hovoří o tom, že to může stát až miliardu korun. Geologové navíc čekají, zda se i nadále bude masa zeminy posunovat, tak jak to bylo v uplynulých dnech. Zpočátku šlo 
o metry, později o desítky centimetrů za den, nyní jen o centimetry. Půda je ale silně promáčená, odborníci proto ne-jsou schopni odhadnout, jak  se bude chovat.

„Jsme limitováni počasím, kdy jako geologové budeme moci vstoupit do místa sesuvu, abychom ho prozkoumali.  To by nám mělo objasnit, co se v této lokalitě stalo," uvedl pro ČT24 geolog Jan Čurda. „Sesuv už nyní monitorujeme průběžně, nejvíce nás zajímají geodetická měření čela vlastního sesuvu. Informace 
z automatických systémů získáváme každou hodinu."

Podle Čurdy kvůli trasování dálnice bylo nutné vstoupit do Českého středohoří. Kritici navržené varianty 
s estakádami z řad ekologů 
ale tvrdí, že dávno bylo zřejmé, že tato oblast je sesuvy riziková. „Je známo, že pro liniové stavby je Středohoří velmi komplikované," uznal geolog.

Ozývají se také první hlasy, že termín dokončení dálnice 
v létě 2015 je ohrožen. „Díky komplikovanosti celého svahu, ve kterém se staví dálnice, bych se přikláněl k pesimističtější variantě – dálnice nebude dokončena v tom avizovaném termínu," dodal pro ČT24 Jan Čurda z České geologické služby.

Dalším nevyřešeným tématem je, kdo je zodpovědný za sesuv a kdo ho bude řešit. Podle hejtmana Oldřicha Bubeníčka je to složitá otázka. „Nikdo se k tomu nehlásí. Vzhledem k tomu, že sesuv vznikl kvůli dešťům a stále je vyhlášen nouzový stav, další rozhodnutí by měl určit Ústřední krizový štáb, tedy vláda," uvedl pro ČT.

Strohou odpověď má i mluvčí stavební firmy Eurovia, která daný úsek dálnice staví. „Sesuv je stabilizovaný a monitorujeme ho. Délku zpoždění stavby nelze odhadnout," řekla Petra Kučerová.