„Zastupitelům se příliš nezdálo řešení světel v ulicích Osvobození a Sovova. K problému se vrátíme začátkem května,“ uvedl Ivo Perna, vedoucí odboru dopravy litoměřického městského úřadu.

Litoměřická radnice má k dispozici výsledky měření intenzity dopravy v ulici Na Valech. Ty poskytly důležité informace o vlivu otevření Mostu generála Chábery na dopravu ve městě. Okružní křižovatka na Terezín či Bohušovice je nyní průjezdná bez problémů, kolony v tomto směru zmizely, ubylo aut. Ve směru od Domu kultury do centra se počet aut téměř nezměnil.

Semafory Na Valech, respektive nastavení intervalů barev, vyvolává emoce jak mezi řidiči, tak mezi chodci. „Je to špatně nastavené,“ upozornil na březnovém zasedání zastupitelstva Petr Kubec nejen jako zastupitel, ale především jako občan města, chodec a řidič.

Ivo Perna prozradil, že v blízké době dojde k přenastavení intervalů tak, aby co nejvíce odpovídaly potřebám řidičů i chodců. Dodal, že ulicí Na Valech projede za 24 hodin až 24 tisíc aut. Docházelo ke střetům vozidel a chodců, proto vznikl nápad vyzkoušet, zda by semafory nepomohly situaci zklidnit.

Světelné značení, za které platí město pronájem, koriguje dopravu Na Valech od poloviny roku 2009. Měření v polovině března letošního roku ukázalo, že mezi 8. a 9. hodinou ranní přijelo do ulice od Domu kultury 484 vozidel.

„Od Kocandy přijelo 583 aut. Je vidět, že průměrný počet aut přijíždějících ze severu se v porovnání s loňským rokem příliš nezměnil. V případě jižního směru měření ukázalo, že lidé využívají nový most,“ potvrdil Perna. S výsledky měření a zlepšením situace je vedení Litoměřic spokojené.

„Ubylo nákladních aut, zácpy od terezínského kruháku. Co se týče semaforů Na Valech, tak měření potvrdilo, že jsou opravdu potřebné. Jen je nutné upravit jejich intervaly, případně někde třeba dodat zelenou šipku pro odbočení doprava. Jsem rád, že se předpoklad, že nás nový most zbaví některých problémů, potvrdil,“ shrnul litoměřický starosta Ladislav Chlupáč.

Dodal, že je při hodnocení dopravní situace potřeba myslet i na uzavřenou silnici ve směru na Ústí nad Labem a chybějící napojení od nového mostu k Pokraticím. Tyto dvě komunikace by pomohly k dalšímu rozptýlení počtu automobilů ve městě.

V další diskuzi o osudu semaforů Na Valech bude hrát důležitou roli i finanční otázka. Případné náklady na pevnou instalaci semaforů by podle vedoucího Perny činily až 6 milionů korun. Firma, která semafory vlastní, nabízí městu splátkový kalendář.