Začalo nebezpečné období

Zvýšení počtu dopravních nehod v tomto období podle Jana Pechouta z Besipu není nijak překvapivé a je způsobeno především nepřipraveností řidičů. „Málokdo si uvědomuje, že se prodlužuje doba, kdy je silnice mokrá, v tomto stavu navíc pohlcuje světlo reflektorů aut. Prodlužuje se také doba, kdy je přes den šero a jsou mlhy. Když se všechny tyto faktory sečtou, tak je jasné, že řidiči nyní musejí jezdit o poznání opatrněji, než v letním období,“ vysvětluje Jan Pechout.

Brzdná dráha je delší

Důležité je podle něj také uvědomovat si, jakým způsobem se na vlhké vozovce prodlužuje brzdná dráha. Ta je proti suché silnici nyní až dvojnásobná.

Základní pravidla opomíjejí

Jak dále Jan Pechout zdůrazňuje, řidiči opomíjejí několik základních pravidel. „Zásadní je dodržovat dohlednou vzdálenost. To znamená, že řidič může jet jen tak rychle, aby mohl zastavit na vzdálenost, na kterou vidí. Toto pravidlo bezpečné jízdy dodržováno velice často není,“ upozorňuje.

Například v pondělí došlo na Litoměřicku ve stejnou dobu ke dvěma vážným nehodám. Pravděpodobnou příčinou jedné z nich bylo právě nedodržení bezpečné vzdálenosti. Na silnici I/15 se v úseku mezi Lovosicemi a terezínskou okružní křižovatkou srazilo po šestnácté hodině sedm vozidel. Došlo zde ke dvěma zraněním. Silnice byla na několik hodin uzavřena, policisté odkláněli dopravu po objízdných trasách.

Dvě nehody v téměř shodnou dobu

Ke druhé, tragické nehodě došlo také kolem šestnácté hodiny, tentokrát u Milešova. Automobil značky Fiat zde sjel do příkopu a následně narazil do stromu. Při nehodě byl těžce zraněn muž který po převozu do nemocnice zemřel. Vozidlo nejspíše řídila žena, která byla rovněž převezena do nemocnice. Test přítomnosti alkoholu v krvi byl v tomto případě negativní.

U obou nehod zasahovali také hasiči. „Naše jednotky odpojily akumulátory havarovaných aut a místo nehody předaly Policii ČR,“ konstatoval k nehodě u terezínské křižovatky mluvčí Hasičského záchranného sboru ÚK Lukáš Marvan.