Spočítaly to policie a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), jež to zároveň použilo jako další argument pro dostavbu chybějících 13,7 kilometru dálnice, kterou už pět let protahují spory úředníků a ekologických aktivistů.

Sdružení Děti Země naopak tvrdí, že jde o účelovou statistiku, která by podobně dopadla i na jiných problémových místech Česka. Za stejné období zahynulo na českých silnicích zhruba 4400 lidí.

Nejvíce lidé umírají na silnici po levém břehu Labe z Ústí do Lovosic. „Zde dochází zdaleka nejčastěji k nehodám s následkem smrti, za posledních pět let tam bylo celkem 32 obětí,“ uvádí tisková zpráva ŘSD.

„Kombinaci nákladní a osobní dopravy na dvoupruhových komunikacích považujeme za nejrizikovější,“ uvedl ředitel krajské dopravní policie Jiří Ušák. Spojitost počtu obětí a nedostavěné dálnice je podle něj jednoznačná. Ekologové s tím ale polemizují.

„Myslím, že tahle čísla nic nevypovídají o dálnici, jen o tom, že lidé jezdí proti předpisům. Navíc nevím, proč se vydává tisková zpráva právě k D8, podobných míst je v celém Česku spousta,“ řekl Miroslav Patrik ze sdružení Děti Země, které je v blokování dostavby nejaktivnější.

Kdy na Bílinku?
Kdy bude otevřen úsek Lovosice Bílinka? Podle mluvčí ŘSD Martiny Vápeníkové by k němu mohlo dojít na přelomu dubna a května. Termín zatím není stanoven.