Zkušební provoz bezbariérových úprav byl spuštěn ve čtvrtek 11. dubna. „Od tohoto data jsou dány do užívání všechny výtahy včetně výtahů ve výpravní budově a výstupu Máchova ulice,“ informoval lovosický městský úřad s odvoláním na Správu železnic, jež nádraží nechává zmodernizovat.

„Výtahy nebudou v provozu ve všední dny mezi 1.14 až 3.15 a o víkendech mezi 1.15 až 4.00 hodin,“ upozornila Správa železnic.

Dokončovací práce na rekonstrukci peronů a dalších částí za provozu pokračují. Tato fáze úprav lovosického nádraží by si měla vyžádat více než 400 milionů korun. Až bude hotovo, zaměří se stavbaři na hlavní budovu. I tu čeká zásadní proměna za téměř 177 milionů korun. Hotovo má být příští rok v létě.

Chmelárna v Úštěku, z níž měla být podle projektu s dotací tělocvična.
Nejvyšší kontrolní úřad zaklekl Úštěk. Starosta viní z problémů bývalé vedení

Objekt z roku 1968, jehož podobu navrhl architekt Josef Danda, dostane zateplenou fasádu i střechu. Cestujícím budou sloužit účelněji využité vnitřní prostory. „Stavbaři provedou úpravy vnitřních dispozic budovy, čímž se zlepší funkčnost veřejných prostor. Zateplením pak projde fasáda i střecha. K výrazné úspoře provozních nákladů přispěje rekonstrukce zdroje vytápění, rozvodných sítí a elektroinstalací,“ shrnuli již dříve zástupci Správy železnic.

Mohlo by vás zajímat: Povolili expanzi pískovny k Počaplům. Těžba tak bude, kompenzace nad standard ne

Zdroj: Deník/Jaroslav Balvín