VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Provoz na zavalené lokálce z Teplic do Lovosic má zachránit petice

Teplicko, Litoměřicko - Autoři dokumentu chtějí získat v průběhu léta 50 tisíc podpisů.

21.6.2018
SDÍLEJ:

Trať 097 Teplice - Lovosice. Nádraží ÚpořinyFoto: Deník / Nešetřil Roman

Lidé z okolí lokálky z Teplic do Lovosic, po jejíž části nejezdí vlaky kvůli sesuvem půdy poničeným kolejím, boj o záchranu trati nevzdávají. Na podporu obnovení provozu vznikla nová petice. „Jejím prostřednictvím chceme oslovit širokou veřejnost v rámci celé České republiky a nastínit, že i malé regionální tratě mají smysl,“ uvedl jeden z hlavních protagonistů petice Jan Vondrouš.

Organizátoři se tak rozhodli poté, kdy vláda vzala svým usnesením na vědomí, že trať se rekonstruovat nebude. „Ovšem argumenty, které vládě předložilo ministerstvo dopravy, se nám zdají liché,“ řekli organizátoři petice.

Na části trati už téměř pět let nejezdí vlaky, protože ji poškodil sesuv půdy u Dobkoviček. Přestože ministerstvo dopravy letos na jaře v souladu s vládou definitivně zavrhlo plány na obnovu lokálky, dal petičníkům ještě určitou naději ministr Dan Ťok. A to při nedávné návštěvě vlády v Ústeckém kraji.

„Původně jsme očekávali, že náklady na obnovení této tratě budou kolem 250 milionů korun. Samotný sesuv a jeho sanace by dnes stála 800 milionů. Ukázalo se, že trať má ale závady i v jiných místech, protože jde o sesuvné území. Celkově by tedy revitalizace tratě vyšla na 2,6 miliardy, takže jsme se dohodli s panem hejtmanem, že se na tu věc ještě jednou podíváme a zkusíme najít jinou formu, jak a kde by se trať dala obnovit,” uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

Autoři petice to vidí jasně. „Železniční trať poničil třetí subjekt. Je tedy na českém státu coby majiteli a řádném hospodáři, aby bylo toto spojení dvou velkých měst opět uvedeno do původního stavu, a to i za cenu soudního řízení s viníkem, který způsobil sesunutí železniční tratě,“ prohlásil Vondrouš. Petici už podepsala první tisícovka lidí.

Cílem jejích autorů je získat v průběhu léta 50 tisíc podpisů a v září celý dokument předložit vládě, aby rozhodla co nejdříve.

Ministerstvo dopravy vysvětluje konec tratě také tím, že nebyla příliš vytížená. V úseku Řetenice - Lovosice totiž jezdilo vlakem průměrně 45 lidí v každém spoji. „Podle odborného odhadu se jeví obhájení ekonomické efektivity celé této akce jako nereálné,“ uvedl resort.

Pokud aktivisté s peticí na obnovu trati neuspějí, hrozí, že vlaky na trati s označením 097 definitivně nahradí autobusy. Dosud jezdí vlaky z Teplic jen do Radejčína, pak už musí litoměřickou část trasy obsloužit autobusy. Krajský náměstek Jaroslav Komínek hned na jaře rozhodnutí vlády kritizoval.

„Je to podraz a prasárna. Ukázka toho, jak se plní sliby. Ministr Dan Ťok nám jasně slíbil, že trať opraví,“ rozčiloval se Komínek. Kraj bude podle jeho slov dál usilovat o opravu trati nebo alespoň rekonstrukci úseku z Teplic do Radejčína. Autobusy podle něj nejsou pro tuto trať adekvátní náhradou.

Pro zachování pravidelného provozu na kolejích byl vždy také starosta Bořislavi na Teplicku Aleš Navara. „Je to zkrátka způsob, jakým se ještě dneska lidi dostávají do práce,“ připomněl.

Stát na projektu obnovy lokálky pracoval dva roky. Zahrnul do něj i modernizaci tratě spočívající v zabezpečení přejezdů, zlepšení nástupišť apod. Spolupráci si ministerstvo dopravy vyžádalo právě od kraje, aby obnovená a modernizovaná trať měla lepší parametry, kraj by objednal více vlaků a celý, byť dražší projekt, tak bude mít lepší obhajitelnost a bude možné jej financovat z evropských peněz. Když ale vyšla celková suma, vize na obnovu skončila.


 

Autor: Petr Málek

21.6.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Stavebnictví - Stavebnictví Ostatní stavební technici 35 000 Kč

Stavební inženýři výstavby budov stavbyvedoucí - dopravní, inženýrské, pozemní stavby. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 35000 kč. Volných pracovních míst: 3. Poznámka: SŠ/VŠ vzdělání stavebního směru; praxe v oboru min 5 let; znalost práce s PC - MS Office, Word Excel; ŘP sk B., Zaměstnanecké výhody: PP na dobu neurčitou, odpovídající platové ohodnocení, nástup možný ihned, místo výkonu práce celá ČR, služební telefon, notebook, auto, prémiové ohodnocení. , Způsob prvního kontaktu zaměstnavatele: e-mailem nebo telefonicky (po -pá 8:00 - 15:00 hod.).. Pracoviště: Raeder & falge s.r.o., Přívozní, č.p. 114, 410 02 Lovosice 2. Informace: Petr Kohout, +420 725 505 495.

Stavebnictví - Stavebnictví Stavební dělník 18 000 Kč

Kvalifikovaní stavební dělníci hlavní stavební výroby stavební dělník. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 18000 kč. Volných pracovních míst: 3. Poznámka: zdravotní způsobilost, fyzická zdatnost, SOU ve stavebním oboru výhodou, praxe alespoň 3 roky, práce ve stabilní rodinné společnosti, nástup ihned, pracovní poměr na dobu neurčitou. Způsob prvního kontaktu zaměstnavatele: e-mailem.. Pracoviště: Raeder & falge s.r.o., Přívozní, č.p. 114, 410 02 Lovosice 2. Informace: Petr Kohout, +420 725 505 495.

Věda a výzkum - Věda a výzkum Chemičtí technici, chemici 17 500 Kč

Technici v oblasti chemie (kromě chemického inženýrství) Chemický laborant. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 17500 kč, mzda max. 22400 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Náplň práce: , -příprava, kontrola a doplňování provozních roztoků a lázní, používaných v provozech povrchových úprav v souladu s technologickými a bezpečnostními předpisy, - obsluha skladu chemikálií a zodpovědné nakládání s používanými, chemickými látkami a přípravky, - provádění analýz a vedení záznamů o provedených činnostech a zjištěných hodnotách, -3směnný provoz , , , Požadujeme: , - ÚSO chemického nebo technického směru nebo vyučený chemik , - praxe v laboratoři průmyslové výroby výhodou, - pečlivost a zodpovědnost, - standardní PC dovednosti, , , Nabízíme: , - zázemí silné nadnárodní společnosti, - možnosti vzdělávání a profesního rozvoje , - měsíční bonus v závislosti na pracovním výkonu, - měsíční bonus v závislosti na docházce, - příspěvek na dojíždění dle vnitropodnikových pravidel , - týden dovolené navíc , - firemní dotované stravování , - příspěvek na životní připojištění nebo penzijní spoření. Pracoviště: Aoyama automotive fasteners czech, s.r.o., Průmyslová, č.p. 1166, 410 02 Lovosice 2. Informace: Hana Smíšková, +420 730 891 239.

Zdravotnictví - Zdravotnictví Zdravotní sestra 20 000 Kč

Sestry pro péči v chirurgických oborech praktická sestra na chirurgické oddělení. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Turnusové služby, úvazek: . Mzda min. 20000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Požadujeme:, spolehlivost, flexibilnost, schopnost samostatné i týmové práce. , Nabízíme:, zaměstnanecké benefity. Nástup možný i dle dohody.Odpovídající finanční ohodnocení., Způsob prvního kontaktu zaměstnavatele: e-mailem nebo telefonicky.. Pracoviště: Podřipská nemocnice s poliklinikou roudnice n. l., s.r.o., Alej 17. listopadu, č.p. 1101, 413 01 Roudnice nad Labem. Informace: Renata Pokorná, +420 416 858 338;602 645 987.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Boj se suchem: Závlahy jedou naplno, plodinám to stále nestačí

Videosouhrn 19. července 2018

Extrémní obscénnosti v Trutnově a postsovětský násilník v Brně: videa dne

Podvodný prodejce mobilů přes internet napálil 160 lidí z celé republiky

Teplice, ČR - Podvodník z Teplic nabízel mobily, lidem je nedodal. Hrozí mu až osm let vězení.

Chlapec zameškal ve škole více než 400 hodin. Jeho rodiče to může stát svobodu

Litoměřice - Rodiče nedohlédli na školní docházku svého syna. Místo vzdělání se věnoval zahálce. 

Černý čtvrtek pro cestující se blíží. Autobusům v kraji hrozí, že nevyjedou

Ústecký kraj - Velká autobusová krize se řítí na sever Čech. Radní Ústeckého kraje se rozhodli nepřidat peníze společnosti BusLine, která je jednou ze čtyř firem zajišťujících v kraji dopravu.

Opravou horního nádraží zvelebování litoměřických stanic nekončí

Litoměřice - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zrekonstruovala budovu horního nádraží. Chystá opravu i budovy na nádraží Litoměřice - město.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT