Ten přiznává i starosta města. Podle některých za díry v silnici mohou nákladní automobily zásobující štětskou papírnu Mondi.
„Míří sem denně desítky kamionů se dřevem. Často brázdí silničky přes vesnice a komunikace ničí. Silnice na Litoměřicku i v okolních okresech trpí zásluhou dřevem narvaných kamionů. Neměla by se papírna, když už tak hamižní a naskladňuje dřevo, „stará" se o vykácení republiky do budoucna, taky trochu postarat i o silnice?" stěžoval si pan Novotný z Litoměřic.
„O tom, že by papírna nějakým způsobem přispívala na opravu silnic, nemám žádné informace. O čem však vím, je to, že silnice na Štětsku jsou doslova v katastrofálním stavu. Je to jedna díra vedle druhé," sdělil starosta Štětí Tomáš Ryšánek.
Ten dodal, že nejvíce postižené jsou silnice v okolí Radouně, Snědovic, Chcebuzi a Brocna. Nejčastěji se tedy jedná o silnice druhé a třetí třídy. Opravu těchto silnic zajišťuje Ústecký kraj.
„Opravovat silnice jsme již začali. Postupujeme však vždy podle důležitosti komunikací. Kdy se dostaneme k těmto konkrétním silnicím, nelze předem přesně stanovit. Že by na opravu přispívala Mondi, netuším," uvedl za Správu a údržbu silnic Ústeckého kraje pro provoz Litoměřice Vlastimil Filous.
Deník se několikrát pokoušel kontaktovat zástupce štětské papírny Mondi. Jeho vyjádření k problému se však získat nepodařilo.