Stavba se nachází před vydáním stavebního povolení. „Tato záležitost byla na programu jednání Rady Ústeckého kraje v minulém týdnu. Stojíme před vypsáním výběrového řízení na zhotovitele stavby,“ informoval Litoměřický Deník Ladislav Slavíček z odboru investic Krajského úřadu Ústeckého kraje.

Jak rekonstrukce mostu, tak výstavba komunikace, jejíž součástí bude i okružní křižovatka, se bude provádět současně a měla by stát kolem 22 milionů korun. Peníze k financování jsou na krajském úřadě již připraveny. Podle Ivo Perny, vedoucího odboru dopravy litoměřického městského úřadu, se po dobu výstavby silnice přes „kopečky“ oficiálně uzavře a zprůjezdní až po dokončení akce.

Trasy nevyhovují
„Zahájení prací by mělo začít zhruba v polovině roku, do té doby musí řidiči bohužel stále využívat objízdné trasy,“ vysvětlil Perna. Jak ovšem dodal, ty jsou velice frekventované a současnému objemu dopravy nestačí čelit.

Za to, aby se silnice přes Tlučeň otevřela co nejdříve, sice bojují představitelé obcí ležících na objízdné trase přes Libochovany, současná situace však nevadí některým sebuzínským obyvatelům. Aut tu totiž ubylo.

Před pár lety přitom Litoměřice počítaly s touto spojnicí do Ústí nad Labem jako s důležitou komunikací, po které denně za prací dojížděly desítky lidí. „Za čtyřicet milionů se opravil asfaltový povrch z Litoměřic až do Sebuzína, a pak se to zavřelo,“ lituje zneprůjezdnění silnice Ivo Perna.

Jezdí zákazem
Část řidičů sice tuto trasu stále k cestám do Ústí využívá, vystavují se však nebezpečí postihu od policie, která zde dělá namátkové kontroly. V současné době je zákazová značka ve směru od Litoměřic až téměř před Sebuzínem, po zahájení rekonstrukce železničního nadjezdu a křižovatky se však značení posune až k Tlučni, případně na křižovatku do Hlinné.

Uzavírka je v nejužším bodě průjezdu obcí. Jak uvedl Ivo Perna, k poškození komunikace došlo kvůli tomu, že se pod ní nacházejí jakési staré vodní zásobníky, které sloužily pro přilehlou budovu.

Miroslav David