V okamžiku kdy přejezdem projížděla, tam nebyla žádná vozidla ani chodci. O incidentu, ke kterému došlo už na začátku října, jako první informovala Česká televize.

Příčiny, kvůli kterým k události došlo, nyní zjišťuje Správa železnic. „Šetření ještě neskončilo, v jeho průběhu nebudeme sdělovat dílčí výstupy, mohlo by to být zavádějící,“ odpověděla Deníku mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Ministr dopravy Karel Havlíček pro Českou televizi uvedl, že na místě nedošlo k systémovému selhání. Připustil ale, že lokomotiva přes přejezd projela, aniž by ji detektory zaznamenaly.

Na sociální síti se k události vyjádřil také Zdeněk Chrdle, ředitel společnosti AŽD Praha, která se mimo jiné zabývá vývojem a výrobou sdělovací, zabezpečovací a signalizační techniky pro drážní dopravu. „Je třeba přeměřit nastavení kolejového obvodu a míru šuntovaní tohoto konkrétního hnacího vozidla. Někde chyba asi nastala, pokud přejezd nezareagoval, nicméně vše je měřitelné a zjistitelné. Vše je technika a stát se to může, na druhou stranu po přeměření kolejových obvodů někdy v roce 2005 a hlavně vyvinutí nových citlivých obvodových systémů je podobný případ téměř – schválně používám slovo téměř, neboť v zabezpečovací technice si nehrajeme na sto procent, vyloučen,“ napsal Chrdle.

K podobné události, kdy zřejmě selhalo zabezpečovací zařízení, mělo na stejném přejezdu dojít už v minulosti.