Provozovatel Domova, Farní charita Litoměřice, nemůže najednou poskytnout práci všem lidem, kterým ji původně slíbila.

„Po absolvování výběrového řízení jsem byla vybrána. Abych mohla nastoupit, musela jsem podat výpověď v domově seniorů v Roudnici. Týden před domluveným datem nástupu mi ale zavolali, že mě nepřijmou,“ říká pečovatelka s šestiletou praxí Šárka Onodiová.

Nečekaný obrat ze strany nového zaměstnavatele jí způsobil obrovské problémy. „Výpovědní doba mi běží do konce října a roudnický domov má již za mě náhradu. Nebudu–li se moci vrátit, nevím, co budu dělat. Z platu splácím hypotéku a k tomu máme ještě řadu dalších výdajů. Nemohu si dovolit být bez práce,“ naříká Onodiová.

Ačkoliv vyplnila osobní dotazník a za nemalé výdaje si vyřídila všechny potřebné doklady, byla Šárka Onodiová z ničeho nic odmítnuta. Důvod, proč byla z přijímacího řízení vyloučena jí však sdělit odmítli.

Jaké okolnosti vedly k zamítnutí její pracovní nabídky, se nepodařilo zjistit ani Deníku. „Toto vám nemohu sdělit, obávám se, že jsou to interní informace. Já jsem se k paní chovala korektně. Naopak, její manžel na mě křičel do telefonu,“ řekla personalistka Domova Zdeňka Špringlová.

„Domluvila jsem se s paní Onodiovou, že půjde za svým zaměstnavatelem a zeptá se ho, nechá–li si ji tam nebo nenechá,“ vysvětlila dále.

Důvody, proč byla Šárka Onodiová odmítnuta, jsme se nakonec dozvěděli. „Paní Onodiové jsme se dotazovali, zda by nemohla vzít svou výpověď zpět, jelikož nové provozní okolnosti ukázaly, že v dohodnutém termínu jí nemůžeme pracovní místo nabídnout. Paní Onodiová se více neozvala ani nedala vědět. Místo toho, aby věc řešila s námi, obrací se jinam,“ vyjádřila se ředitelka Farní charity Litoměřice Zdeňka Broumská.

Jak nám vysvětlila, komplikace s pracovními místy vznikly kvůli složitosti zařizování nového provozu.

„Provoz domova je velký a jeho provozní potřeby se řeší postupně v návaznosti na otevírání nových úseků. Proto se může stát, že se nepodaří sladit datum nástupu některých pracovníků a počet míst. Mnohým pracovníkům bylo datum nástupu posunuto. Většina z nich to pochopila a jednání s nimi proběhlo bez komplikací. Postup paní Onodiové je nestandardní a nepochopitelný,“ uvedla.

Šárka Onodiová však toto tvrzení odmítá. O žádném posouvání termínu nástupu prý nevěděla.

„Řekli mi prostě, že mě neberou. O tom, že bych měla nastoupit později, nepadlo ani slovo. Jenom se mě zeptali, zda bych se mohla vrátit zpátky do Roudnice. Z toho, jak mi to sdělili, bylo evidentní, že už k nim nenastoupím,“ říká Onodiová.

Svůj návrat do roudnického domova nevidí příliš nadějně. „Tam takové podrazy nedělají a uchazeči, kterého vybrali místo mě, samozřejmě místo nechají. Naprosto s nimi souhlasím i přesto, že mě znovu přijmou jen v případě, že se bude navyšovat počet zaměstnanců,“ říká Šárka Onodiová.

Z Domova pro seniory v Roudnici odešla v dobrém. „Do Litoměřic jsem chtěla jen kvůli dojíždění a všichni to vědí. Mám do Roudnice komplikované dopravní spojení a stejně jezdím přes Litoměřice. Jinak je roudnický domov po všech stránkách zlatý,“ líčí své vztahy na dosavadním pracovišti.

Šárka Onodiová:
„Jednání ze strany Farní charity cítím jako obrovský podraz vůči lidem, kteří čekají na nové zaměstnání. Mohu to říci z vlastní zkušenosti. Nejdříve mě přiměli dát výpověď a když mi končí výpovědní lhůta, najednou otočili.
A že jsem se zachovala špatně? Nedělám to kvůli sobě, protože si tím stejně nepomůžu. Chci jen aby lidé věděli, že si mají dát při hledání práce pozor na falešné sliby, aby nezažili stejné zklamání a nedostali se zbytečně do problémů, jako se to stalo mě.“