Na pondělní diskusi v budově krajského úřadu to uvedli zástupci Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). „Z Prahy povede trať do Lovosic, bude možnost zastávky. Následně překoná řeku po mostě do Litoměřic, opět s možností zastávky, a potom tunelem do Ústí nad Labem, kde bude centrální osobní nádražím,“ uvedl ředitel odboru strategie SŽDC Radek Čech s tím, že s místní chemičkou vede SŽDC jednání o přepočítání zón havarijního plánování.
„V prostoru Chabařovic se VRT znovu zavrtá do země. Pokračovat bude až do Německa, kde se zahustí do současného nádraží. Dále povede po nynější trati Drážďany - Berlín rychlostí až 200 km za hodinu,“ doplnil Čech.
Už více než rok pak probíhá také geologický průzkum. Úsek Praha - Lovosice by podle SŽDC mohl být v provozu v roce 2030 nebo 2035. „Pro úsek mezi Chabařovicemi a Litoměřicemi může být reálný rok 2050, což je termín pro zakončení stavby jako celé,“ informoval Čech. Celkový odhad nákladů na českém území je zhruba 140 miliard korun.