Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) čeká s rozhodnutím na výsledky studie sanačních prací. Uvedl to mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský.

Cestující se zatím z Chotiměře do Radejčína dostanou náhradní autobusovou dopravou. Dále do Úpořin pokračují už vlakem. Cesta trvá zhruba 34 minut.

„Osobní vlaky na této trati vypravujeme zpravidla ve dvouhodinovém taktu, v pracovní dny jezdí ranní vlaky co hodinu. Objízdná trasa přes Lovosice a Ústí je o zhruba o 50 minut delší," řekla ČTK mluvčí Českých drah Kateřina Šubová. Údaj o obsazenosti vlaků podle ní ČD nezveřejňují.

Správa železniční dopravní cesty s Ústeckým krajem a dopravci nyní jedná o zachování objednávky na dopravu v daném úseku. S rozhodnutím o obnově trati SŽDC vyčká podle Ptačinského na výsledky geologického průzkumu a studie následných sanačních prací.

„Tyto dokumenty stanoví nejen finanční, ale i časový rámec, který bude na opravu trati potřeba," uvedl mluvčí. Odborníci tak budou muset určit, jak bude obnova finančně nákladná a zda bude technicky vůbec možná.

Svah kolem stavby D8 v Českém středohoří se podle odborníků neustále hýbe. Ministerstvo dopravy požaduje vyhlášení stavu nebezpečí v lokalitě. Hejtman Ústeckého kraje Oldřich Bubeníček (KSČM) se chce ale nejprve seznámit se závěry geologického průzkumu.

Sanace bude podle mluvčího ministerstva dopravy Jana Studeckého zřejmě rozdělena do dvou etap. Nejprve bude odvodněn prostor sesuvu, čímž se sníží riziko dalšího pohybu. V druhé etapě stavební práce zajistí trvalou sanaci území. Náklady na sanaci nelze předjímat.