První auta by se na něm měla objevit přibližně v polovině prosince. Podstatně dál je už stavba mostu přes železnici u Počeplic na Štětsku. Po něm první auta přejedou už dnes. Zatím jen kyvadlově v jednom směru.


Po novém mostu u Počeplic přejedou první auta už dnes

Dopravní komplikace související se stavbou nového silničního mostu přes železniční koridor u Počeplic nedaleko Štětí, jsou téměř u konce.

Dnes 1.11. by na nový most měla vyjet první auta. Zatím však půjde o částečné zprovoznění. Provoz tu bude veden jen v jednom pruhu kyvadlově a bude řízen světelnou signalizací.

„V pondělí proběhla prohlídka a zatěžkávací zkouška tohoto mostu. Od čtvrtka bude v částečném provozu kvůli tomu, aby bylo možné demontovat provizorní most, po kterém byla do současné doby vedena doprava," vysvětlila vedoucí technicko-správního úseku Správy a údržby silnic Miluše Kostnerová.

Plně bude most uveden do provozu za několik týdnů. Termín dokončení této stavby, je konec roku 2012.

STAVEBNÍ PRÁCE NA MOSTU u Počeplic jsou v plném proudu.

Objížďka, která komplikuje dopravu z Litoměřic, přes Terezín směrem na Doksany, zatím zůstane v platnosti. Most v Hrdlech, kvůli kterému musejí řidiči jezdit přes Bohušovice, je několik týdnů před dokončením.

„Probíhají tu ještě dokončovací práce. Čeká nás prohlídka a zatěžkávací zkouška. Plné zprovoznění tohoto mostu odhaduji na druhý týden v prosinci, pokud bude optimální počasí," doplnila Miluše Kostnerová.

Stavba počeplického mostu bude stát 83 milionů s DPH. Je to most o třech polích oproti původnímu mostu má tedy o jedno pole méně. Délka přemostění počítá s 57 metry, délka mostu 82 metry. Původní most z roku 1967 se podle Správy a údržby silnic potýkal se zásadním problémem špatné technologie výstavby. I přesto, že byl poměrně „mladý", začala nosná konstrukce mostu padat na železniční dráhu. Most u Hrdel pocházel z roku 1930. Za nový zaplatí kraj necelých padesát milionů korun.