Na základě požadavku Ministerstva dopravy ČR nyní SŽDC projektuje ještě třetí variantu, takzvaného lehčeného náspu.
„Tento návrh by měl být hotový v září a v průběhu října bychom chtěli vybrat vítězné řešení,“ informoval mluvčí SŽDC Marek Illiaš.
Další dvě varianty opravy trati mezi Lovosicemi a Teplicemi počítají buď s klasickým náspem, na kterém bude položená trať, nebo se stavbou železničního mostu, jenž by překlenul celé území sesuvu.
Železnici, kterou mohutný sesuv poškodil stejně jako rozestavěnou dálnici D8 před čtyřmi lety, ohrožují i další nestabilní místa. Všechna jsou v zářezu svahu Kubačky.
„O těchto místech víme a dlouhodobě je sledujeme. I tam budeme provádět geotechnický průzkum, abychom mohli co nejlépe navrhnout stabilizaci trati a technické řešení,“ doplnil Illiaš.
Obavy ze zrušení tratě jsou podle náměstka hejtmana Jaroslava Komínka zbytečné.
„Máme zde objednanou dopravu v dlouhodobém závazku a plánu obslužnosti. Jednali jsme o její obnově a nebudeme souhlasit, pokud ji nebudou chtít rekonstruovat. Je to, jako bychom přestali opravovat důležité silnice a začali je rušit,“ ujistil už před časem Komínek.