Kanalizační a vodovodní řady pod frekventovanými silnicemi už dosloužily a Severočeská vodárenská je zařadila do svého plánu oprav. V současné době probíhá 2. etapa ve Třídě T. G. Masaryka, dokončují se práce v ulici Bezručova a řidiči musí do konce tohoto týdne využívat komplikované objízdné trasy. Po dokončení této stavby se počítá s rekonstrukcí kanalizace v ulici Nerudova, která je hlavní komunikací pro výjezd z Karlova náměstí.

„Před kolaudací je rekonstrukce Aleje 17. listopadu. Díky ní získalo město velmi pěknou komunikaci. Myslím si, že i řidiči, kteří na ní kritizovali velký počet okružních křižovatek, ji dnes hodnotí i z pohledu chodců a obyvatel. Důležité je, že provoz na této příjezdové silnici se výrazně zklidnil," uvedl místostarosta města František Padělek.

Město hodlá na rekonstrukci Aleje 17. listopadu navázat dalšími akcemi. Připravuje projekt na vybudování klidové a relaxační zóny spojující sídliště Hracholusky s městskou částí Podlusky. Cesta pro pěší a cyklisty by měla být doplněna o různé prvky, které slouží k aktivnímu odpočinku. Končit by měla v Podluskách u dětského hřiště a místa s občerstvením. Pokud město uspěje s žádostí o dotaci, v příštím roce by tento projekt mělo realizovat.

„O dotace budeme žádat i na další akce. Patří mezi ně revitalizace obou části sídliště Hracholusky. Potřebujeme zde opravit chodníky, upravit plochy pro parkování automobilů a doplnit vybavenost, tak jak si žádají obyvatelé," dodává místostarosta.

Město bude pokračovat v rekonstrukci plavecké haly. Zejména z pohledu energetické náročnosti. Do konce roku by měla být dokončena projektová dokumentace a v příštím roce může být projekt realizován. Podobně se uvažuje o modernizaci Kulturního domu Říp, tak aby technicky odpovídal současným požadavkům na produkci společenských a vzdělávacích akcí.

Roudnice potřebuje dokončit dva připravované dopravní projekty Ústeckého kraje. První etapa obchvatu města stále vázne na odkupu dvou pozemků na trase. Druhým je řešení vytíženosti mostu přes Labe, který je přetěžován kamiony, přivádí dopravu do centra a provoz po něm není bezpečný pro cyklisty i pěší.