Lidem se ale nechce obcházet nádraží, ke dvěma regulérním přejezdům v ulicích Masarykova a Osvobození je to přece jen kus cesty. Tento letitý problém by měl být odstraněn.

Nakonec ale nevznikne pod-chod či nadchod, a to kvůli vysokým nákladům na výstavbu. Ten byl přitom vyžadován i při posledním loňském veřejném fóru pořádaném u příležitosti projednávání nového návrhu Strategického plánu rozvoje města Litoměřice. Požadavek se umístil na druhém místě v žebříčku TOP 10 problémů města na období let 2012 2013.

Správa železniční dopravní cesty místo nadchodu vybuduje bezpečný úrovňový přechod. Jeho signalizace bude sladěna s již stávajícími přejezdy. To však nebude všechno: Vzhledem k charakteru nádraží a železniční tratě na Úštěk a Českou Lípu je v plánu zrušení tří kolejí. Odstraněna bude první kolej u perónu a dvě zadní koleje. Na okolních úpravách se má podílet i město Litoměřice.

Vlastní práce na změně kolejiště a výstavbě přechodu začnou nejdříve v příštím roce, a to ve druhém čtvrtletí. V plánu je nejdříve vyřešení pozemkových záležitostí a vypracování projektové dokumentace.