Nyní jezdí v moderních autobusech, ale nemůžou se na jejich službu spolehnout.

Těch faktorů, proč všechno neklaplo, je řada. Nepochopitelný je postup sestavování jízdních řádů. Lidem to připadá, že je navrhoval někdo od stolu bez znalosti regionu. Cestující jsou dezorientováni, protože došlo i k posouvání nástupních či výstupních stanic nebo dokonce k jejich zrušení, patrně proto, aby se ušetřil čas pro přepravu. Lidem se však cesta k zastávce většinou protáhne.

„Odjezd ranního školního autobusu ze Lkáně se posunul o 10 minut později, což způsobuje problém s docházkou, ale on než k nám přijede, nabere dalších 10 minut zpoždění. Pracovní autobus na odpolední směnu nejede vůbec. Lituji řidiče, ti mají přejezdy mezi zastávkami tak „našlapané", že není v jejich silách dodržet čas. Trasa se totiž nedá stihnout v takovém limitu ani autem. Samostatným problémem je cena za dopravu. Cestující nebyli dostatečně dopředu informováni o čipových kartách, a tak zatím platí za cestu plnou taxu. Já denně hradím za dopravu jedné dcery do střední školy a druhé do ZŠ 54 korun," vysvětluje čtenář ze Lkáně.

Zatím se ozývají především pracující a rodiče školou povinných dětí, ale co senioři, kteří jsou odkázáni hlavně na hromadnou dopravu, nemají tolik možností k získání informací a hůře se budou dostávat ke vzdálenějším zastávkám. Obyvatelé sepisují petice. „Dnes jsem se dohodl se starostkou Liběšic, že se sejdeme a budeme v řešení problémů postupovat společně. Občané se ozývají i sami, včera šla na krajský úřad petice z Knínic, protože dopravce zrušil dva spoje do Velkého Března," informoval starosta Lovečkovic Radek Černý.

Zajímali jsme se, zda se skutečně lidé dostanou do zaměstnání a zpět. Problémy mohl mít jeden z největších zaměstnavatelů na Litoměřicku TRCZ v Lovosicích, u kterého pracuje zhruba 850 lidí. „Na ranní poradě jsme diskutovali nad problémem jedné autobusové linky z odpolední směny ve směru na Litoměřice, kterou naši zaměstnanci po změnách nemohou stihnout. S problémem se nejspíš obrátíme na krajský úřad, myslíme si, že při přípravě nových jízdních řádů chyběla lepší koordinace. Podněty od zaměstnanců k cestování do zaměstnání jsme zatím nezaregistrovali, ale pokud nastanou, budeme je také řešit," uvedl mluvčí firmy František Havlíček.

O čipové karty je po prvních lednových dnech značný zájem a postupně se zájemcům vydávají. „Cestující si je mohli objednávat už v prosinci, ale zájem byl minimální. Bohužel kapacita tiskárny je omezená a při současném zájmu je nestačí připravit. Dnes jsem přivezl 30 karet do přepravní kanceláře v Litoměřicích a podobný počet do Loun. Postupně je budeme vydávat," uvedl Karel Štor, vedoucí střediska společnosti BDS v Litoměřicích. Ředitel této společnosti Miloslav Kliment se cestujícím omlouvá za potíže, na kterých má značný podíl odbavovací systém, který začali řidiči využívat až po Novém roce.