„V podstatě Libochovice lze z tohoto pohledu připodobnit k Lovosicím," uvedla libochovická starostka Jana Holá. „Nevnímáme to jako zásadní problém, který by Libochovice trápil. Avšak určitá opatření plánujeme."

Libochovice jsou tranzitním městem na trase mezi dálnicí D8 a R7, silnice II/246 vede skrz město, dopravou trpí zejména ulice Havlíčkova, Revoluční, Vrchlického a Náměstí svobody. „U autobusového nádraží by měla pomoci nová okružní křižovatka, avšak nyní jsme rozporovali náklady na vybudování chodníků o šířce až čtyř metrů. Libochovice by potřebovaly i silniční obchvat," konstatovala Holá. Nová silnice, přeložka II/246, se ale jen tak brzy budovat nebude. Kraj jako investor nemá peníze.

Podle libochovické starostky by ke zklidnění dopravy v samotném centru města pomohlo více využívat část autobusového nádraží jako centrální parkoviště.

„Umím si představit, že lidé, kteří pracují přímo na náměstí 5. května, by svá auta neparkovali na celý den přímo na náměstí, ale právě u autobusového nádraží. To je ve vlastnictví města. Přece jen je to ulicí Riegrova na náměstí blízko," uvedla Holá.

S parkováním aut souvisí i turisté, kteří do Libochovic přijíždějí kvůli zámku. „Několikrát jsme se snažili získat dotace v rámci cestovního ruchu na rekonstrukci ulic Turinského či Růžová. Zatím však neúspěšně. Samozřejmě by turisté také parkovali na autobusovém nádraží a nikoliv na náměstí," řekla Holá.

„Určitě ale nepočítáme s tím, že by se náměstí pro auta zavřelo. Jako optimální vidím nějaké regulační opatření ať už dopravní značkou či výběrem parkovného, třeba i instalací jednoho automatu. Je to ale k široké diskusi," konstatovala starostka.