„Jenže takový způsob cesty nikoho nebaví, takže zatímco oproti loňsku máme o 25 % více cestujících, v posledním úseku z Třebívlic do Mostu je naopak propad o 70 procent,“ zoufá si Karel Mikolášek z Konzultační dopravní společnosti Švestková dráha.
Průběh sezony ještě hodnotit nechce, protože neskončila. Ovšem poslední jízda se uskuteční už v neděli 28. srpna. „Pak ještě vyjedeme na litoměřické vinobraní a na Mikuláše,“ připomene Mikolášek.
Hned ale vzápětí dodá, že musely být odřeknuty další čtyři speciální výjezdy. „A to jen kvůli tomu, že Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dosud nezačala opravovat most přes Granátku, přestože jí to zákon nařizuje.“
Mluvčí správce trati Pavel Halla to zdůvodňuje tím, že nejsou peníze. „Oprava mostu nebyla provedena z toho důvodu, že Správce SDC Ústí nad Labem spravuje velké množství tratí v Ústeckém kraji. Letos obdržel snížené finanční prostředky na údržbu a opravy. Musela si tak stanovit priority, neboť se stále snižuje rozpočet v souladu s úspornými opatřeními České republiky.“
Po mostě přes Granátku se letos ještě nejelo. SŽDC totiž už na jaře přejezdy vlaků zakázala. „Trať byla vyloučena z důvodu havarijního stavu mostu, kdy po podezření na zhoršený technický stav a provedené mimořádné mostní prohlídce byl most shledán jako havarijní,“ připomíná Halla.
Mikolášek ale kontruje tím, že SŽDC musí most opravit. „Ze strany dopravce, tedy Jindřichohradeckých místních drah, byla na Drážní úřad podána
stížnost na postup SŽDC o neplnění svých povinností v souladu se zákonem. Vnímám to jako obstrukci ze strany správce kolejí, aby se trať zrušila.“
Podle mluvčího SŽDC to ale není pravda. „Tento názor je občas slyšet, ale takové tvrzení se nezakládá na pravdě. My jsme opravu jen časově odsunuli s tím, že potřebujeme opravit důležitější objekty na hlavních tratích,“ argumentuje Halla. „Pokud bude SDC donucena opravit přednostně takové tratě jako Švestková dráha, budou finance chybět jinde na potřebnějších úsecích.“
Mikolášek stále věří, že do příští sezony se most podaří opravit. „Nechci předjímat, co s ním udělá zima, ta je přece jen ještě před námi.“
Mluvčí Halla vidí problém Švestkové dráhy v tom, že na této trati si neobjednal pravidelnou osobní dopravu Ústecký kraj. „A v případě nezájmu o nákladní dopravu nastává tzv. nulový provoz. Naopak například po trati Libochovice – Račiněves probíhá občasný víkendový prázdninový provoz soukromých přepravců, takže tam je situace jiná,“ dodává.
annonce
automechanik/automechanička, 21 300 Kč
rozpočtář/rozpočtářka, kalkulant/kalkulantka, 26 000 Kč
operátor/operátorka, 18 900 Kč
prodejce sportovních potřeb, 28 000 Kč
zedník/zednice, 24 000 Kč
investiční technik/technička, 45 000 Kč
Vrátní, 18 900 Kč
pomocná síla do kuchyně, 18 900 Kč
Podat inzerát
cars
Hyundai Genesis servisní knížka, koupeno v CZ, nehavarované
Hyundai H 1 koupeno v B
Hyundai Tucson servisní knížka, koupeno v CZ
Hyundai iX20 první majitel, servisní knížka, koupeno v CZ
Hyundai i30 servisní knížka, koupeno v CZ
Hyundai Tucson servisní knížka, koupeno v CZ, havarované
Hyundai i30 koupeno v CZ
Hyundai Kona servisní knížka
Prodat auto