Nový kruhový objezd na křižovatce třídy T. G. Masaryka a Jungmannovy ulice v Roudnici nad Labem měl ulehčit dopravě, mnozí řidiči si na něj ale stěžují. Vadí jim, že střed objezdu není vyvýšený, jak bývá obvyklé, ale že je jen namalovaný na vozovce.

Důvodem pro stavbu objezdu byly zácpy, které se na křižovatce tvořily. „Město proto požádalo Správu a údržbu silnic Ústeckého kraje o realizaci kruhového objezdu, aby se zajistila bezpečnost a plynulost provozu, která zde byla zejména v ranních a odpoledních špičkách nedostatečná,“ říká místostarosta František Padělek.

Řidiči najíždějící z třídy T. G. Masaryka na Jungmannovu ulici zažívali často několikaminutová čekání, než mohli na hlavní silnici najet. „Někdy to byl opravdu děs. Obzvláště při silném provozu to bylo na dlouho. Jsem zvědavý, jestli objezd nějak pomůže, spíše si ale myslím, že to k ničemu nebude. Třeba Riegrovku to zabrzdí ještě více,“ pochybuje Václav Zeman z Roudnice nad Labem.

Nový kruhový projekt má elipsovitý tvar, středový ostrov vyplní příčné prahy. Součástí projektu je i umístění dopravních stínů na hlavní příjezdy do křižovatky tak, aby bylo dosaženo snížení rychlosti ještě před vjezdem na objezd. A právě fakt, že je střed objezdu pouze „namalovaný“, může být z počátku pro řidiče problémem.

Někteří řidiči si na novinku ještě nezvykli

Někteří řidiči byli v prvních dnech novinkou natolik překvapeni, že objezd v podstatě ignorovali.  Foto: Ladislav Pokorný

„Je pravda, že zde už bylo nutné něco udělat. Otázkou však je, jestli je tohle správné řešení. Už jsem zažila řidiče, kteří nový kruháč nezaregistrovali a projeli ho jako normální křižovatku. Málem se to povedlo i mně samotné,“ říká Romana Kratochvílová ze Štětí, která do Roudnice dojíždí do zaměstnání.

Počáteční problémy připouští i mluvčí radnice Jan Vancl. „Takové případy evidujeme. Je to však chyba řidiče jako jednotlivce. Kruhový objezd je dobře osazen jak svislým, tak vodorovným značením. Řidič si na objezd musí zvyknout,“ připomíná Vancl. „Z pohledu města už bylo nutné situaci na této křižovatce řešit a kruhový objezd byl optimálním řešením. Další objezd však město zatím neplánuje,“ dodává.

Z celkového pohledu je však umístění kruhového objezdu na křižovatku třídy T. G. Masaryka a Jungmannovy ulice dobrým řešením. S tím souhlasí i vedoucí dopravního inspektorátu v Litoměřicích Jaromír Galia. Podle jeho slov bylo umístění kruhového objezdu právě sem nutné už vzhledem k dopravní situaci v tomto úseku. „Díky kruhovému objezdu a bezpečnostním prvkům zde dojde ke snížení rychlosti, a pokud se už stane dopravní nehoda, nebudou její následky tak závažné. Navíc se tímto způsobem zvýší bezpečnost chodců na přilehlých přechodech pro chodce,“ upozorňuje Galia.

Jaký dopad na dopravní situaci bude mít umístění objezdu, se však teprve ukáže. „Objezd v Jungmannově ulici není nastálo. Umístěn zde bude na jeden rok. Pak se vyhodnotí studie jeho dopadu na dopravu, a buď se zde ponechá, nebo dojde k jeho odstranění,“ upřesňuje Vancl.