Zhruba deset osobních automobilů z obou stran mostu, obsazených hlavně mladými lidmi, vzalo jeho otevření spíše jako recesi. Čtvrt hodiny po půlnoci přijelo jedno auto a posádka se ptala, jestli náhodou nezmeškala ohňostroj. Ten se skutečně nekonal, nestříhala se ani páska, těžko by se našel odpovědný úředník, který by se tohoto aktu ujal.

„Přišly jsme to víceméně oslavit, i když to bude jen projížďka tam a sem. Vydržely jsme každodenní objížďku přes Mlékojedy a čekání ve frontách, určitě se nám i ostatním řidičům a obyvatelům města ulevilo," uvedly svorně Káťa a Verča, které s peugeotem vedly krátkou kolonu přes most z litoměřické strany.

Spolu s motoristy vydrželo čekat na půlnoc zhruba deset chodců, z nichž část byla spíše nespokojena, že se dílo otevřelo o měsíc později. „Nečekali jsme oslavu, ale mysleli jsme, že přijde někdo z investorů či majitelů mostu a řekne nám pár vět a odpoví na naše dotazy. Mrzí nás, že některé akce se v Litoměřicích nedaří dokončit podle plánů a včas," zaznělo z malého davu.

Zpoždění rekonstrukce nebylo na straně zhotovitele. Stavbaři se snažili odvést kvalitní práci, ve včasnosti jim bránily některé nenadálé okolnosti a vynucené změny v projektu.

„Tyršův most není jeden most, je to hodně rozsáhlé a komplikované dílo. Smekáme před jeho budovateli v minulých stoletích. Například inundační mosty jsou tak důkladně založené, že by nám trvalo možná rok, než bychom se dostali k jejich základům. Od samého začátku jsme museli řešit problémy, které se postupně odhalovaly. Jedním z nich bylo odstranění staré mostovky přes železnici a dokončení nové. Během rekonstrukce se provedly i práce, které nebyly součástí původního projektu. Bylo to například položení kanalizace v úseku od Terezínské křižovatky. Co budou možná lidé kritizovat, je stav chodníkové části mostu. Ta však nebyla součástí projektu a majitel by ji měl co nejdříve zařadit do plánu oprav," uvedl stavbyvedoucí Jiří Vybíral.

Na rekonstrukci Tyršova mostu se spolu s hlavním zhotovitelem, společností SDS EXMOST Brno, podílelo zhruba 25 subdodavatelů. Koordinovat stavbu nebylo nijak jednoduché. Stavbaři Litoměřice neopouštějí, budou zde do konce května. Musí dokončit úpravy kolem mostu a dát do původního stavu průjezdovou komunikaci městem, která byla zvýšenou dopravou poškozena. Na mostě vznikly dva pruhy pro cyklisty, bylo upraveno osvětlení a instalováno nové dopravní značení.

Dokončovací práce zkomplikovala havárie na vodovodním řadu v ulici Vodní, což je sjezd k litoměřickým ostrovům. Oprava byla dokončena rychle, ale obnovení povrchu dlážděné komunikace ještě nějaký týden potrvá. Proto zde je instalována světelná signalizace a povolen vjezd pouze nákladním automobilům, které při příjezdu od Želetic musí odbočit vpravo a vrátit se do Vodní ulice přes okružní křižovatku Na Kocandě. Osobní vozidla musí používat objízdnou trasu.