V technologickém postupu prací tak dojde k odbourání těžší manuální práce a používání několika dalších strojů. Fréza byla vysoutěžena za zhruba čtyři miliony korun, 750 tisíc korun stál podvalník pro její transport.

Stroj dokáže odstranit pás starého či poškozeného povrchu vozovky o šířce šedesát a síle až třicet centimetrů. Díky velkému poloměru ovládání se umí otočit kolem kanálové vpusti.

NOVÝ STROJ má řadu funkcí, ovládaných počítačem, a umí frézovat různé povrchy včetně betonu. Obsluha se frézu nyní učí ovládat mimo silnici, v pondělí tak činila v Jiříkových kasárnách.

„Od loňského roku máme finišer na pokládání asfaltové směsi pro standardní šířku chodníků, válec a recyklátor vyfrézované asfaltové hmoty. Nový stroj má řadu funkcí, které jsou ovládané počítačem, a umí frézovat různé povrchy včetně betonu. Obsluha se nyní učí frézu ovládat mimo silnici a věřím, že do jednoho měsíce se budeme s ní moci představit přímo ve městě," uvedl Jan Žídek, vedoucí technického úseku technických služeb.

Stroje organizace pořídila za peníze z investičního příspěvku z rozpočtu města ve výši 11,2 milionu korun.