„Je to zatím daleko, ale vzhledem k tomu, že veřejná zakázka takového rozsahu má svá striktní pravidla, v letošním roce začnou přípravy na její vypsání," potvrdila Jana Hejdová z lovosického městského úřadu.

Tento typ tendru obvykle probíhá v otevřeném řízení. Přihlásit se mohou i dopravní firmy z ostatních zemí Evropské unie. Tím je dán předstih konání procesu podobných veřejných zakázek. Když neproběhne odvolání a soudní žaloby neúspěšných uchazečů, smlouvu město s daným vítězem může podepsat obvykle do půl roku od vypsání tendru.

V současné době ale podobné veřejné zakázky mají zcela opačný průběh spíše tahanice: Nejprve odvolání k Úřadu pro hospodářskou soutěž, námitky, soudy. Tato situace panuje v Litoměřicích, kde stejnou veřejnou zakázku vypsali už na začátku loňského roku a nakonec byla zrušena.

V Lovosicích momentálně na naftu jezdí nově pořízený nízkopodlažní autobus Iveco s 37 místy. „Stejný autobus, který vozí cestující v Jičíně a Hořicích ve východních Čechách," popsal v roce 2011 výhody Jaroslav Semler z Bus Line. „Městu jsme nabídli cenu, která by odpovídala realitě provozu."

Lovosická radnice i přes roční ztrátu zhruba milion korun neuvažuje o tom, že by jedinou městskou autobusovou linku zrušila či omezovala počet zastávek. Nedávno se podařilo zažehnat riziko, že by kvůli neochotě sponzorsky přispět byla zrušena zastávka u supermarketu Lidl.