Propojení MHD by mělo pomoct lidem, kteří do Lovosic dojíždějí za prací, především do podniků Tokai Rika, Lovochemie, Glanzstoff a Preol. Litoměřice a Lovosice mají jasno, propojení by technicky zabezpečily. Nedořešené zůstává financování. Města předpokládala finanční spoluúčast zmíněných podniků, do kterých by lidé dojížděli.

Firmy však velký zájem nemají. „Proběhla schůzka významných zaměstnavatelů. Byla snaha, aby se sladily pracovní doby,“ uvedl lovosický místostarosta Jan Jakub.

Dodal, že podniky již městu na provoz MHD přispívají, přidávat ale nechtějí. Jakub dodal, že pro firmy nejsou nejspíš počty lidí, kteří by nový spoj využívali, tak významné, aby přidaly peníze na jejich dopravu. Roli hraje i krize.

„Musíme tak nyní řešit financování a znovu oslovit Litoměřice ke společnému jednání.“ Od 1. května zatím lidé dojíždějící z Litoměřic propojenou městskou dopravu nevyužijí, dojde však k úpravě jízdních řádů, aby více vyhovovaly lidem.

Litoměřice jsou připravené
Vedoucí odboru dopravy litoměřické radnice Ivo Perna vysvětlil, že mezi zúčastněnými stranami, tedy městy Litoměřice, Lovosice a lovosickými zaměstnavateli, stojí koordinátor. Od něj odbor dopravy teprve získá bližší informace.

„Zatím čekáme na zprávu od společného koordinátora. Takový krok není vůbec jednoduchý, i když v případě potřeby dokážeme v rámci MHD dělat zázraky a vše během poměrně krátké doby zařídit,“ uvedl Perna.

Zdůraznil však, že základním předpokladem pro další kroky je vyřešená finanční otázky. „Nevidím v tom problém, pokud budou podepsány smlouvy, co se týče financování a provoz této linky nebude výrazně prodělečný na úkor těch zbylých,“ dodal.

V případě rychlé domluvy je schopna litoměřická radnice jednat okamžitě. Perna zmínil, že před každou takovou změnou je však nutné předem informovat občany, vyvěsit nové jízdní řády a zajistit vyznačení zastávek.

„V tom nevidím až takový problém. Hlavní jsou finance a zda se provoz vyplatí nebo ne, by ukázal i zkušební provoz.“