Krajští radní již rozhodli o přidělení zakázky na zpracování projektové dokumentace a inženýrské činnosti pro stavbu označovanou jako Přivaděč k průmyslové zóně Prosmyky. Zakázku vyhrála s cenou 10,76 milionu korun firma Sudop Praha, která v minulosti již zpracovávala dokumentaci pro zadání stavby obchvatu. Od té doby však došlo ke změně jeho trasy.

„Smlouva s vítězným uchazečem má být podepsána do 30. dubna. Následně začnou platit všechny lhůty," odpověděla mluvčí Ústeckého kraje Lucie Dosedělová na dotaz, dokdy má firma projektovou dokumentaci stavby dokončit.

Mít projekt takzvaně v mašličkách chce vedení Ústeckého kraje především proto, aby v případě možnosti získat na akci peníze mělo již vše připravené.

„Ve chvíli, kdy je vyhlášena výzva, je omezené množství času na přípravu žádosti o dotaci a její podání, to už se nedá projektovat a zajišťovat povolení. Kraj proto přistoupil k přípravě nyní," řekla v srpnu loňského roku, kdy kraj zahájil zadávací řízení na projekt, bývalá krajská mluvčí Magdalena Hanáčková.

Nyní plánovaná stavba je přitom už druhou částí takzvaného prosmyckého přivaděče. První byla dokončena v roce 2009 mostem Generála Chábery přes řeku Labe a okružní křižovatkou v Žernosecké ulici.

Právě na zmíněné okružní křižovatce by měla druhá část přivaděče navázat. Odtud bude pokračovat do Michalovické ulice, kde je u hřbitova v plánu výstavba nového mostu. Dále trasa povede stávajícími zahradami podél železniční trati a vyústí světelnou křižovatkou u pokratických závor. Stavba je rozdělena do 2 etap: „větev Michalovická" a „Kamýcká – Masarykova".

„V rámci projekčních prací je nutné vše koordinovat s plánovanými stavbami SŽDC, a to rekonstrukcí železniční stanice Litoměřice – horní nádraží a revitalizací trati Lovosice – Česká Lípa," dodal kraj v zadání veřejné zakázky.