Nejdůležitějším cílem je otevřít silnici I/30 z Ústí nad Labem do Lovosic, to v úterý řekla provozní náměstkyně Správy a údržby silnic Ústeckého kraje Lenka Holovská.

Aby mohli místní uklízet naplaveniny
Osobní auta se už dostanou z krajského města do Děčína a Hřenska. „Silnice I/62 do Hřenska je stále zavřena pro nákladní dopravu. Na komunikaci I/30 jsme otevřeli jen úsek z Ústí do Vaňova, aby mohli místní uklízet," uvedla Holovská. „V úterý  jsme znovu udělali na silnici do Lovosic mostní prohlídky a kontrolu, aby se mohla otevřít," doplnila náměstkyně. Po nábřežní silnici se tak stále nedostanou domů obyvatelé zaplavených Dolních Zálezel.

Otevřen Tyršův most
Bez příjezdových komunikací zůstává nadále Terezín. V Litoměřicích už je sice otevřen Tyršův most, ale jen v omezeném úseku i obchodnímu centru, v provozu je most generála Chábery, který ale kapacitně nestačí. Kolem soutoku Labe a Ohře jsou zavřeny  silnice k zatopeným obcím jako jsou Mlékojedy, Žalhostice, Lounky, Libotenice. „Jsou to koncové cesty, kde musí hasiči nejdřív přečerpat vodu, a teprve pak tam projedou  vozy integrovaného záchranného systému," upozornila Holovská.

Na Lounsku je pod vodou konstrukce mostu Stranky a na Ústecku je zákaz vjezdu na úsek mezi Svádovem a Velkým Březnem, kde se uklízí.

Nové potíže se sesuvem půdy nebo propadem kanalizace se zatím neobjevily. „To jsou záležitosti, které se mohou ukázat časem, silnice jsou často podemleté," řekla Holovská. Největší sesuv půdy v kraji je na nedokončený úsek dálnice D8 u Litochovic, odstranění následků přijde na stovky milionů až na miliardu korun. V roce 2002 způsobila povodeň silničářům škody zhruba 752 milionů korun. Voda tehdy poškodila vozovky i mosty.