Vyplývá to z měření dopravy, které pomocí videozáznamu na křižovatce se silnicí I/15 provedlo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Jeho mluvčí Nina Ledvinová uvedla, že z měření je patrné, že především levé odbočení směrem z obchodního centra do Terezína a levé odbočení ze směru od Litoměřic do centra jsou pro řidiče komplikované.

„Vyskytly se tam čekací doby vozidla tři až sedm minut,“ potvrdila Ledvinová a dodala, že sčítání dopravy v této lokalitě provedli silničáři loni druhý listopadový pátek odpoledne. Ulevit problematické dopravě má proto nová okružní křižovatka.

Zástupci ŘSD se už sešli s představiteli litoměřické radnice a dalšími dotčenými institucemi, aby nevyhovující dopravní situaci vyřešili. „Na základě posledních jednání s dotčenými orgány se nejschůdnějším řešením jeví vybudování velkého kruhového objezdu přímo v místě stávající křižovatky. Zatím je vše ve fázi příprav a k případné výstavbě by došlo nejdříve v horizontu dvou let,“ informovala Michaela Bubeníčková z odboru komunikace města.

S další možnou variantou řešení přišel například místostarosta Lukas Wünsch, jenž navrhl vybudování malého kruhového objezdu v místě vedlejší křižovatky u odbočení na Mlékojedy.

„Všechna auta vyjíždějící od nákupního centra by odbočovala jen doprava a ta, která chtějí pokračovat na Terezín a kterých je zároveň podle sčítání menšina, by se otočila hned na mlékojedském objezdu,“ vysvětlil alternativu místostarosta.

Na jednání zazněl také návrh na stavbu miniokružní křižovatky přímo na výjezdu od centra. „Ta by ale podle kapacitního posouzení situaci neřešila, neboť dostačující může být dle výpočtů jedině objezd o průměru 36 metrů. Ten by v budoucnu umožnil i napojení jižního obchvatu. Tato varianta se účastníkům řízení v této chvíli jeví jako nejlepší řešení,“ doplnila Bubeníčková.

Smafory nepomohly

Na křižovatce u výjezdu od obchodního centra jsou už řadu let semafory. Ty ale v současné době nejsou v provozu. „Zprovoznění semaforů, které v současné době nefungují, by s ohledem na výsledky měření situaci neřešilo. Neosvědčily se ani v době, kdy byly v provozu. Navíc vlivem povodní jsou už neopravitelné,“ uzavřela Bubeníčková.