Podmínky hospitalizovaných pacientů zkoumali na všech pěti stanicích LDN celkem čtyři zástupci kanceláře.

„Cílem systematické návštěvy je prevence špatného zacházení s pacienty,“ zdůvodnili úředníci při úvodní schůzce své poslání.

V závěrečné zprávě z návštěvy, kterou vedení nemocnice obdrželo před několika dny, je ovšem konstatováno, že toto během návštěvy zjištěno nebylo.

Naopak bylo zdůrazněno, že na litoměřické LDN je úroveň zacházení s pacienty velmi dobrá. Jako příklad výborné praxe chodu litoměřické LDN byla rovněž vyzdvižena nadstandardní práce sociálních pracovnic a dále pak práce nutričních terapeutů jako prevence malnutrice hospitalizovaných pacientů.

Tyto závěry byly kontrolory formulovány v porovnání s ostatními navštívenými zařízeními.

Návštěva zástupců kanceláře veřejného ochránce práv přinesla Městské nemocnici i několik doporučení. Tato se týkala především dovybavení oddělení LDN větším množstvím pojízdných židlí s opěrami pro ruce.

Dále bylo doporučeno, aby se soběstačnější pacienti častěji stravovali v jídelně a ne na pokojích.

„Velmi dobré je po materiální stránce vybavení LDN, zejména sociální zařízení u pokojů pacientů,“ zhodnotili zástupci kanceláře ombudsmana závěrem.