Roudničané už podruhé v krátké době bojují de facto o svébytnost regionu. Stačí si jen vzpomenout na loňské slučování roudnického a litoměřického gymnázia. Nastane stejná situace i v případě roudnické nemocnice?

Nezaměstnanost

Nezaměstnanost na Litoměřicku je momentálně přes 10 procent, pokud by o práci přišlo dalších 300 lidí, pro Roudnici n. L. by to byl vážný problém. Region by se zařadil po bok nejproblémovějších oblastí nejen v Ústeckém kraji, ale v celé České republice. Velký problém získat práci by měly zejména zdravotní sestry, ošetřovatelky, uklízečky, kuchařky, řidiči, údržbáři a další profese. Práce pro ně není ani v Litoměřicích.

Zavírání obchodů

Pokud vzroste nezaměstnanost, sníží se kupní síla obyvatel a pocítí to i obchodníci v Roudnici n. L. Zejména živnostníci, kteří provozují obchody a restaurace, budou mít existenční potíže. Už nyní musí bojovat s obchodními řetězci. Živnostníci přitom udržují život v centru města a dávají práci dalším lidem, zejména ženám. Roudnické ulice budou spíše o uzavřených obchodech, prázdných výkladních skříní s cedulemi „K pronájmu". Z města se vytratí život, podnikatelské prostředí se zhorší. Po lidech z nemocnice přijdou o práci i prodavačky.

Sociální potíže

Nezaměstnaní lidé z nemocnice a jejich rodiny se dostanou do existenčních problémů. Dále o práci přijdou lidé z firem, které jsou dodavatelem služeb nebo živnostníci. Tito lidé mají půjčky a úvěry, často jeden člen rodiny živí celou domácnost. Na scénu přijdou nebankovní půjčky, lichváři a exekutoři.

Méně obyvatel

Město bez služeb bude městem bez lidí. Platí to i o Roudnici n. L. Z téměř 14 tisícového města, které je centrem podřipského regionu, budou odcházet lidé. Ve městě nebudou zaměstnavatelé, bude méně podnikatelských příležitostí. Mladí lidé neuvidí ve městě perspektivu a odejdou jinam.

Dostupnost péče

Lidé z Roudnice n. L. a především z obcí Podřipska budou muset dojíždět za zdravotní péčí. Všeobecná zdravotní pojišťovna předpokládá, že lidé zamíří do nemocnic v Litoměřicích, Mělníce, Slaném, Ústí nad Labem a v Praze. V analýze ale počítala s lidmi, kteří mají auto. I tito lidé však budou více času trávit na cestě a zaplatí více za benzín. Lidé odkázáni na veřejný autobus a vlak musí počítat i s přestupy.