Všechny poslední pevnostní zkoušky provedené po betonážích dopadly dobře, a tak se mohlo pokračovat v dalších pracích podle harmonogramu. Včera se vyměřovala vozovka pro pokládku poslední asfaltové vrstvy, dokončovalo se dláždění pod klenbou inundačních mostů.

„Do neděle chceme stihnout položení asfaltů, včetně půlmetrového litého odvodňovací pruhu na hlavním mostu mezi 74 uličními vpustěmi. Na želetické straně nám zbývá dokončit poslední část kanalizace dešťové vody odváděné z mostu do Labe přes systém filtrace. Následovat bude dostrojení mostu o zbytky zábradlí, dopravní značení a osazení místa přechodu pro chodce pouličním osvětlením. Teď už jde o veselejší část prací," řekl Petr Bezruč, zástupce stavbyvedoucího.

Zástupce stavbyvedoucího dále upozornil, že nechtěli „ošidit" kvalitu prací. „Opět bych chtěl zdůraznit, že jsme nechtěli po zjištění problémů při zakládá stavby na želetické straně, které nás spolu s nepříznivým počasím nejvíc zpozdily, dohánět ztrátu na úkor kvality práce a porušování technologických postupů. Věřím, že most skutečně předáme investorovi posledního dubna a bude spolehlivě sloužit dopravě dlouhá léta," dodal zástupce stavbyvedoucího Petr Bezruč.

Po otevření Tyršova mostu se uleví lidem bydlících u průjezdové komunikace od mostu generála Chábery směrem do města. Budou muset však mít ještě trochu trpělivosti, následovat totiž bude oprava poničených úseků silnice.

PODĚKOVÁNÍ. Redakce Litoměřického deníku děkuje Antonínu Kabelkovi, majiteli firmy LPS, letecké práce a služby z Roudnice nad Labem, a pilotovi vrtulníku Jiřímu Zdvořákovi za vstřícnost a pomoc při leteckém fotografování.