Nese jméno Steinburg a nyní už je na cestě do přístavu Haren v severním Německu, kde jej dělníci dokončí. „Loď není úplně kompletní. To, co od nás odjíždí, se nazývá vystrojené kasko, neboli trup. Loď je kompletně vybavená potrubím, ale chybí v ní motory, hřídele, vrtule a podobně," přiblížil technický ředitel loděnice Ivan Troutnar.
Přestože spuštění lodi na řeku mělo zhruba tři čtvrtě hodiny zpoždění, podle Troutnara se obešlo bez problémů. „To, na co jsme čekali, byla hydraulika. Písty pracují pomalu, museli jsme počkat, až dojdou do spodní polohy," vysvětlil s tím, že přípravy na spuštění trvají i několik dní.
Ještě před odplutím tankeru odborní pracovníci loděnice zkontrolovali, zda někde nedochází k netěsnostem. Jakmile změřili ponor na všech stupnicích, loď mohla vyrazit přes Děčín za hranice, kde bude plout po vnitrozemských kanálech.